دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تور مطالعاتی نظام بهداشت اولیه ایران برای پزشکان تاجیکستان برگزار می‌شود

تور مطالعاتی نظام بهداشت اولیه ایران برای پزشکان تاجیکستان برگزار می‌شود
مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری تور مطالعاتی بین المللی با عنوان آشنایی با نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) برای مدیران و پزشکان کشور تاجیکستان خبر داد.
کد خبر : 934929

به گزارش خبرگزاری آنا، سیده معصومه گشتائی اظهار کرد: تور مطالعاتی بین المللی با عنوان آشنایی با نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) برای مدیران و پزشکان کشور تاجیکستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران شانزدهم تا بیست و پنجم مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه به صورت مشترک با بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران به پیشنهاد اداره روابط بین الملل وزارت بهداشت برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.
مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در این تور مطالعاتی ۲۴ نفر از مدیران نظام سلامت کشور تاجیکستان با تخصص‌های مختلف از جمله در حوزه متخصصین زنان و زایمان و سایر تخصص‌های پزشکی در سطح ملی، منطقه‌ای و محله‌ای دعوت شده اند.
وی ادامه داد: مدعوین سه روز در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با برنامه‌های ملی محوله از سوی وزارت خانه آشنا خواهند شد. در روز‌های دیگر بازدید از معاونت بهداشت، بازدید از پروژه بین المللی سازی نظام سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهر قدس، سپس بازدید از مرکز مشاوره رفتاری، مرکز سراج و کلاس‌های آمادگی زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت والفجر، بازدید از مرکز آموزش بهورزی و خانه‌های بهداشت در شهرستان شهریار، طب کار در مرکز خدمات جامع سلامت شهرک آزادی و آزمایشگاه مرکزی تهرانسر و شهرک ولیعصر برنامه ریزی شده است.
گشتائی با بیان اینکه کشور ایران در ارائه خدمات بهداشتی اولیه و به طور کلی نظام بهداشتی در منطقه و حتی جهان سرآمد است، بنابراین می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشور‌ها باشد، یادآور شد: تاجیکستان عضو کشور‌های G۵ است و به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی این کشور با کشور ایران و تقاضای مسئولین سلامت آن کشورجهت گسترش همکاری‌ها، تاجیکستان انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب