دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونگی بروز هوش مصنوعی در علم صنعت بسته‌بندی

چگونگی بروز هوش مصنوعی در علم صنعت بسته‌بندی
ورود تکنولوژی هوش مصنوعی به صنعت بسته بندی همواره مزیت‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد که حتی برخی از افراد غیر قابل تصور است که با فناوری، تجارت کالا‌ها با کمک هوش مصنوعی در صنعت بسته بندی رویکرد جدید و پایداری در بازار بدست آمده است.
کد خبر : 934814

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، کشور‌ها برای بقا و توسعه محصولات تولیدی شان در بازار‌های جهانی راهی به جزء استفاده از فنون جدید رقابتی ندارند.سازمان جهانی بسته بندی در سال ۱۹۶۸ در توکیو تشکیل و با ۵۲ عضو در همه قاره ها، با هدف جذب اعضای بیشتری از سطح جهان و اشتراک گذاری علم صنعت بسته بندی فعال می‌باشد.

توجه به حضور و ماندگاری در بازار‌های جهانی لزوم رسیدن به ایده آل‌های مشتری پسنداست. بسته بندی کالا و محصولات نهایی امروزه جهان را به سمت بسته بندی‌های پایدار برده است، اما نکته قابل توجه نحوه استفاده از فنون جدید در این صنعت است.

علم صنعت بسته بندی شاید از دیرباز مورد توجه فعالان اقتصادی بوده، اما امروز این علم به کمک فناوری و هوش مصنوعی دنیای جدیدی را در این صنعت خلق کرده است؛ که در آن استاندارد‌های جدیدی برای بسته بندی کالا‌ها در نظر گرفته شده بدین معنی که بسته بندی‌های قابل بازیافت وتجزیه پذیر در طبیعت بازار بهتری را از کشور‌های مقصد صادراتی در اختیار خواهند گرفت.

بر اساس داده‌ها برآورد شده که بسته بندی‌های چوبی و شیشه‌ای قدمتی به ۵۰ قرن گذشته باز می‌گردد. اما از قرن ۱۸ میلادی علم بسته بندی به طور جدی‌تر وارد عمل شد و بسته بندی قلزی و پلاستیکی نیز جزعی از اصلی‌ترین روش‌های بسته بندی محصولات و کالا‌های تجاری شده است.

مکمل‌های زیادی به بخش تولید جهت تکمیل فرایند رسیدن به بازار جهانی کمک می‌شود که در این بین و با توجه به سلایق مشتریان در گوشه و کنار جهان، علم صنعت بسته بندی با تحولات عظیمی روبرو است.

در بین کشور‌های جهان آمریکا، ژاپن و چین بزرگترین بازار‌های بسته‌بندی را دارند وکشور‌های پیشرفته دنیا در حوزه بسته بندی به سمت بسته‌بندی‌های هوشمند پیش رفته اند و بسیاری از محصولات را در بسته بندی‌هایی با طول عمر بالا جایگزین بسته بندی‌ها از جنس فلز کرده اند. البته در همین دور و بر کشورمان هستند کشور‌هایی که گوی رقابت را در صنعت بسته بندی از سایر کشور‌ها گرفته اند.

جایگاه ترکیه در صنعت بسته بندی منطقه

هوش مصنوعی در صنعت بسته‌بندی

کشور ترکیه در صنایع مختلفی رشد اقتصادی چشمگیری داشته است از صنعت گردشگری وساخت و ساز تا نساجی و پوشاکف، اما در علم صنعت بسته بندی حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد که با نگاهی به بازار‌های جهانی درمی یابیم که این علم در این کشور به طرز عجیبی رشد داشته است.

کل صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲۵۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار شد.در سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه موفق شد صادرات خود را به بیش از ۹۰ کشور افزایش دهد. این کشور با ۱۸.۵ میلیارد دلار بیشترین صادرات را به کشور آلمان داشته و پس از آن کشور‌های آمریکا با ۱۲.۲ میلیارد دلار و بریتانیا با ۱۱.۴ میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی جای دارند.

صنعت بسته بندی این کشورتحت تاثیر توسعه و پیشرفت‌های تجاری این کشور در بخش تولید محصولات و کالا‌های مورد استقبال در بازار‌های جهانی برآن شده که در با پیش قدمی در برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی بتواند با واردات فناوری بیشتر به این صنعت، صدرنشین این علم در منطقه شود.

بسته‌بندی کالا‌ها به کمک هوش مصنوعی 

به کارگیری هوش مصنوعی دراین علم به عنوان راه کار‌های توسعه صنعت بسته بندی است؛ که در ادامه به آن پرداخته می‌شود. همانطور که به فعالیت سازمان جهانی صنعت بسته بندی اشاره شد؛ این سازمان به دنبال فناوری بیشتر در این صنعت است، موضوعی که به راحتی می‌تواند تحول جدی در تجارت کالا و محصولات ایجاد کند.

حالا با فناوری، تجارت کالا‌ها با کمک هوش مصنوعی در صنعت بسته بندی رویکرد جدید و پایداری در بازار بدست آمده است. زمانی که از هوش مصنوعی حرف زده می‌شود، نگاه به دنیای پیشرفته و هوشمند در ذهن‌ها تلاقی می‌شود، تکنولوژی توانسته دنیا را متحول کند. علم صنعت بسته بندی در این روز با توجه به پیشرفت‌های هوش مصنوعی چنان وارد بازار‌های جهانی شده که نادیده گرفتن آن غیر ممکن است.

ورود تکنولوژی هوش مصنوعی به صنعت بسته بندی همواره مزیت‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد که حتی برخی از افراد غیر قابل تصور است. یکی از شاخص‌ترین تاثیرات هوش مصنوعی در بسته بندی تسهیل سیستم‌های توزیع و انبارداری کالا‌های بسته بندی شده است که در نهایت باعث می‌شود تا فرایند توزیع کالا‌ها سریع‌تر و بهتر صورت گیرد.

بنا بر داده‌های علمی، هوش مصنوعی ابزاری برای تحویل دقیق تر، سالم‌تر و حفظ کمیت و کیفیت کالا و محصولات است که امروز به دنیای علم صنعت بسته بندی وارد شده و تحول زیادی ایجاد کرده است. در این بین به کارگیری ابزار‌هایی مانند بینایی ماشین، بازرسی کیفیت کالا، دسته‌بندی و ردیابی کالا در لحظه قابل شده است و به تدریج خطای انسانی را در صنعت بسته بندی کاهش داده است. این به معنی حفظ شرایط نگهداری و تضمینی برای تثبیت کیفیت محصول از مبدا تا مقصد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مفاهیم اقتصادی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب