دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1403 - 10:03
در نشست مسئولان ورزشی و دانشگاهی مطرح شد؛

ورود تخصصی‌ دانشگاه آزاد به حوزه تربیت بدنی با ایجاد رشته‌های مربیگری

ورود تخصصی‌ دانشگاه آزاد به حوزه تربیت بدنی با ایجاد رشته‌های مربیگری
رئیس دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا و قرچک عنوان کرد که درصدد هستیم در حوزه تربیت بدنی تخصصی‌تر ورود کرده و با ایجاد رشته‌های جدید مانند مربیگری فوتبال و کشتی در مقطع کاردانی سهم بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش داشته باشیم.
کد خبر : 934740

به گزارش خبرنگار آنا، کیان پهلوان افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در نشستی با جواد ترابی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم اهتمام جدی به مسائل ورزشی بیان کرد: برای اعتلای ورزش و کاهش معضلات اجتماعی، نیازمند همکاری و ورود همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و این دانشگاه بر اساس رسالت اجتماعی خود، اماکن ورزشی تحت پوشش را برای ورزشکاران و میزبانی اردو‌های مختلف، مشارکت فعال خواهد داشت.

پهلوان افشاری با اشاره به ظرفیت مطلوب این مرکز آموزشی اضافه کرد: با توجه به اینکه رشته تخصصی تربیت‌بدنی تا مقطع کارشناسی ارشد با حضور استادان هیئت علمی مجرب در این واحد دانشگاهی فعال و مورد استقبال بوده به تازگی درصدد آن شدیم تا کمی تخصصی‌تر ورود کرده و با ایجاد رشته‌های جدید نظیر مربیگری فوتبال و کشتی در مقطع کاردانی سهم بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ورزش یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی در دانشگاه است؛ بنابراین هر زمانی که در عرصه همگانی و قهرمانی نیاز باشد حمایت لازم را داریم و کوتاهی نخواهیم کرد و آماده هرگونه همکاری با اداره ورزش و جوانان برای فعال‌سازی برخی رشته‌ها مانند سوارکاری، اتومبیلرانی، هاکی سالنی، فوتسال و ... هستیم.

جواد ترابی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا هم از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه این نهاد آموزشی در راستای توسعه ورزش به‌ویژه میزبانی‌های شایسته از مسابقات کشتی استان تهران و المپیاد استعداد‌های برتر تشکر و اظهار کرد: با توجه به کمبود سرانه‌های ورزشی و عدم وجود سالن استاندارد در منطقه، وجود مجموعه ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت‌های ورزشی این دانشگاه، موجب بالندگی ورزش منطقه شده است.

وی افزود: شهرستان پیشوا از استعداد‌های ناب ورزشی در رشته‌های مختلف بهره‌مند است و در سال‌های اخیر با تعامل بسیار خوبی که بین دانشگاه آزاد و اداره ورزش و جوانان وجود دارد رقابت‌ها و اردو‌های متعددی در عرصه‌های مختلف استانی، کشوری و ملی در رشته‌های هاکی، کشتی، کونگ‌فو و... به میزبانی دانشگاه پیشوا برگزار و مورد رضایت مسئولان و ورزشکاران قرار گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیشوا عنوان کرد: مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی مایه فخر ورزش شهرستان است و جا دارد به پاس خدمات و حمایت‌های همه‌جانبه این واحد دانشگاهی و آموزشی قدردانی ویژه‌ای به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش و جوانان غیور پیشوایی داشته باشیم.

ترابی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال و کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان به‌صورت رایگان اعلام آمادگی کرد و توضیح داد: این دوره‌ها در سال با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار و برای جوانان بسیار مؤثر و راهگشاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب