دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 14:30

نقش مهم پژوهش و سخنرانی حماسی در معرفی سرداران جنوب کشور

نقش مهم پژوهش و سخنرانی حماسی در معرفی سرداران جنوب کشور
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: کنگره، پژوهش و سخنرانی حماسی می‌تواند نقشی اساسی در معرفی هرچه بهتر سرداران جنوب کشور داشته باشد.
کد خبر : 930510

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از پیشوا، یادواره شهید رئیسعلی دلواری و یادبود شهدای عشایر در دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا برگزار شد.

این مراسم به‌مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» با حضور تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا، کیان پهلوان‌افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا، مسئولان ادارات و خانواده شهیدان عشایر و با سخنرانی عباس سلیمی نمین پژوهشگر و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برگزار شد.

ابراهیم تاجیک نوری طب در این مراسم درباره روز ملی مبارزه با استعمار خاطرنشان کرد: شهید رئیسعلی دلواری نماد استعمارستیزی ایرانیان در تمام اعصار و تاریخ شد.

نقش مهم پژوهش و سخنرانی حماسی در معرفی سرداران جنوب کشور

فرماندار شهرستان پیشوا در مراسم یادواره سردار شهید رئیسی‌علی دلواری که در دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا برگزار شد، بیان کرد: شهیدی که در جنوب تنگستان و بوشهر علیه اشغالگران انگلیس مبارزه کرد، شهید رئیسعلی دلواری است که به نماد استعمارستیزی تبدیل شد.

وی ادامه داد: امیدوارم این نگاه، موجب عمق بخشی ما به تاریخ معاصر کشور شود و بتوانیم از سرمایه‌های کلان خود در تاریخ بهره لازم را در راستای ارتقای شأن خود ببریم.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: پاسداشت و تکریم این شهید در جنوب کشور تبعیت پذیری از ولایت فقیه زمان خود بود.

وی گفت: مقاومت در برابر ظلم و ستم توسط مردم در جنوب کشور نشان دهنده و بیانگر غیرت و دلیری مردم این دیار است.

تاجیک نوری ادامه داد: کنگره، پژوهش و سخنرانی حماسی می‌تواند نقشی اساسی در معرفی هرچه بهتر سرداران جنوب کشور داشته باشد.

در این مراسم، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد: اگر می‌خواهیم یک مقطع را درک کنیم باید حتماً تأمل در قبل و بعد آن رخداد داشته باشیم تا بتوانیم درک درستی از تاریخ و کسب تجربه مفیدی از تاریخ داشته باشیم.

حسین قربانی رئیس اداره ارشاد شهرستان پیشوا هم گفت: یکی از برنامه‌های مهم در بحث فرهنگی شهرستان را برگزاری یادواره شهدا معرفی کرد که در کنار برنامه‌های فرهنگی با تعامل و هم افزایی نهاد‌ها فرهنگی سعی کردیم با زبان هنر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشیم.

در پایان برگزاری این یادواره از خانواده ۴ شهید عشایر قدردانی و تکریم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته