دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1403 - 14:52

زنان و دختران از مسئولان دستیابی به موقعیت‌های عادلانه را مطالبه کنند

زنان و دختران از مسئولان دستیابی به موقعیت‌های عادلانه را مطالبه کنند
مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده تأکید کرد: زنان و دختران باید از مسئولان دستیابی به موقعیت‌های عادلانه را مطالبه کنند.
کد خبر : 934521

به گزارش خبرنگار آنا، نشست هم‌اندیشی حوزه زنان و خانواده ویژه استادان و کارمندان زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور عاصمه قاسمی مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن جلسات ساختمان امور اداری این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این همایش اظهار کرد: زنان یک بخش مهم و اثرگذار در جامعه هستند و موضوع مهم این است که زنان باید در عرصه‌های خانواده و جامعه  نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند، اما با حفظ هویت خود، همچنان که زنان در لبنان به وظیفه خود عمل می‌کنند.

قاسمی با اشاره به تقویت شبکه‌های دانشجویان دختر بیان کرد: باید برای ارتقای دانشگاه‌ها به نیاز‌های دختران دانشجو توجه شود و دختران دانشجو با یادگیری تخصص‌ها و مهارت‌ها در تعامل با استادان با هویت دخترانه و زنانه رشد کرده و می‌توانند در جامعه و خانواده نقش‌آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: زنان و دختران با توجه به شایسته‌سالاری و اعتماد به نفس ضمن آشنایی با حقوق خود رسیدن به موقعیت‌های عادلانه را باید به طور جدی مطالبه کنند و از کارکرد‌های اصلی توانمندسازی زنان برای حضور اجتماعی موثرتر، انتخاب مشاغل و موقعیت‌های دلخواه آنهاست، همچنان که در حال حاضر در عرصه‌های مختلف دانشگاه شاهد حضور فعال زنان هستیم.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده تأکید کرد که زن رکن اصلی خانواده و نقش مهم اجتماعی دارد و می‌تواند با سیاست‌گذاری و برنامه‌های متناسب موانع را برطرف کند و با امیدآفرینی در دانشجویان برای تعالی آنها اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب