دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دوران دفاع مقدس دانشگاه عبرت‌آموز برای انسان‌ها بود

دوران دفاع مقدس دانشگاه عبرت‌آموز برای انسان‌ها بود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر گفت: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ و عبرت‌آموز برای انسان‌ها بوده که از آن دوران مکتب شهدا به ما یادگار مانده است.
کد خبر : 933346

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس هفته دفاع مقدس با عنوان «عطر شهدا» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر برگزار شد.

بهنام خسروزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر در این مراسم اظهار کرد: تقارن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید بهترین فرصت از تبیین رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن سرو قامتان است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ و عبرت‌آموز برای انسان‌ها بوده و تقارن همزمانی آغاز سال تحصیلی پیام روشنی و گویای داد از دانشگاه انسان‌سازی که همان دوران دفاع مقدس بوده با تمام فضیلت‌ها مکتب شهدا به ما یادگار مانده که امروز از این دانشگاه در نسل جدید جوانان و دانشجویان نمایان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر تأکید کرد: همزمانی این دو مناسبت می‌تواند آغاز و نقطه عطفی برای حرکت پرشتاب علمی، پژوهشی جهادی باشد دانشجویان و جوانان باید بهترین بهره را با استفاده از همه ابزار‌ها برای پیشرفت، توسعه و تولید علم و توانمندسازی کشور ببرند.

خسروزاده ادامه داد: اکنون همه زیرساخت‌ها وابزار‌ها مهیاست باید با توکل بر خدا باالگو پذیری از شهدا و رزمندگان اسلام که برای آسایش امروزی خاک و فرزندان امروزی از باارزش تریت وجودشان گذشتن، نهایت استفاده و بهره را ببریم، زمانی جوانان برای پیشرفت یا دفاع از حریم خاک با اسلحه دفاع کردن اکنون باید برتری و قدرتمان را با علم، علم به جهانیان نشان دهیم.

 افسران جنگ نرم با تأسی از خون شهدا در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند

فرمانده سپاه آذرشهر نیز دفاع مقدس و یاد و خاطره بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جوانان این مرزوبوم با سن‌های کم، که در راستای دفاع از کیان و خاک پاک کشور خودشان در جبهه‌ها حاضر شدند، جوانانی دانشگاهی و تحصیل‌کرده مانند شهید چمران و شهید همت و باکری‌ها که در دوران جوانی از دیار و زندگی خودشان دست شسته و به سوی حق شتافتند را گرامی داشت.

ولی حقیقت گفت: جوانان آن زمان در خط و سیره سیدالشهداء و عاشورا عمل کرده و نهایتاً به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه جوانان و دانشجویان که افسران جنگ نرم و علم و دانش هستند این است که با تأسی از خون شهدا و تبعیت از امام و رهبر خودشان در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رسیدن به قله‌های پیشرفت علمی و دانش است. تلاش کنند.

وی وظیفه مسئولان در دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی امیدآفرینی بین جوانان عنوان کرد و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و ارزش‌های دفاع مقدس و ادامه دادن راه آنان را، لازم و ضروری دانست.


رزمنده و راوی دفاع مقدس از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا هم خاطره‌های تلخ شیرین از بچه‌های و همرزمانش در عملیات هشت سال دفاع مقدس روایت کرد و توضح داد: همیشه احساس غریبی دل‌تنگ آن دوران هستم و به جای صدای معلم استاد دانشگاه با صدای خمپاره ۶۰ و نارنجک روبه‌رو شدند به جای هیاهو و بازی در حیاط مدرسه با شجاعت در برابر دشمن ایستادند و یک وجب از خاک میهن خود را به دشمن ندادند.

 رضا پاک‌دوست بیان کرد: برخی از رزمندگان در جبهه، هیچ‌گاه متوجه نمی‌شدند که همرزم چه شخصیتی بوده و بعد‌ها بعد از شهادت این بزرگواران آنها را می‌شناختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب