دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 11:34

اشتغال در حوزه فناوری‌ و هوش مصنوعی بدون سرمایه‌گذاری کلان

اشتغال در حوزه فناوری‌ و هوش مصنوعی بدون سرمایه‌گذاری کلان
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی که نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد با حمایت اندک می‌توان مسیر را برای ایجاد اشتغال هموار کرد.
کد خبر : 933181

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سنندج به همت انجمن فناوران بیرکار مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و با همکاری دانشگاه‌های استان کردستان در ادامه برگزاری مدرسه هوش مصنوعی و رویداد «یادگیری و اشتغال با محور علم داده و هوش مصنوعی»، نشست «حکمرانی داده و هوش مصنوعی در تحول دیجیتال» ویژه مدیران سازمان‌ها، ادارات و صنایع این استان برگزار شد.

انور بهرام‌پور دبیر علمی رویداد مدرسه هوش مصنوعی در این نشست اظهار کرد: این رویداد با مشارکت دانشگاه‌ها، صنایع و سازمان‌های استان و در سطح دانشگاه‌های برند دنیا برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد پنجمین بار در کشور و به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود که سابقه آن نشان‌دهنده بلوغ و قدرت آن است که از شرق تا غرب خدمات ارائه داده و مشتاقان و متقاضیان شغل را هدایت و آنها را به بخش صنعت متصل کرده تا رسالت خود را در این حوزه به‌خوبی انجام دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج عنوان کرد: در این دوره ۶۰ دانشجو و دانش‌آموز شرکت کردند و افتخار میزبانی دانشجویانی از خارج کشور و از کشور‌های آلمان و کانادا را نیز داشته‌ایم که نشان‌دهنده اعتبار رویداد است.

بهرام‌پور تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی را حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دانست که همگام با دانشجویان مقطع دکتری مطالب و تکنیک‌های صنعتی را دنبال می‌کنند و این نشان‌دهنده این مزیت بوده که امکان حضور همه اقشار در این رویداد فراهم است.

وی بیان کرد: در این رویداد روزانه در کنار کورس‌های مختلف، بخش اختصاصی ارتباط با صنعت داشتیم که به‌صورت ویدیو کنفرانس این فرصت در اختیار صنایع قرار داده شد تا خود را عرضه کنند و پاسخگوی چالش‌های ذهنی مخاطبان باشند.

دبیر علمی رویداد مدرسه هوش مصنوعی به وضعیت اشتغال استان گریزی زد و گفت: در حوزه فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی که نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد با حمایت اندک می‌توان مسیر را برای ایجاد اشتغال هموار کرده و استان را متحول کنیم.

مسعود مظلوم محقق دانشگاه آمستردام هلند نیز مباحثی تخصصی درباره این موضوع ارائه داد.

به گزارش آنا، پنجمین مدرسه مقدماتی هوش مصنوعی و علم داده با حضور استادان کشوری و بین‌المللی و با مشارکت دانشگاه‌های استان و آکادمی فناوران بیرکار مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزا اسلامی واحد سنندج به مدت یک هفته برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب