دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1403 - 15:32

شعر؛ زبان گویای حقیقت در کلام زیبایی‌ها

شعر؛ زبان گویای حقیقت در کلام زیبایی‌ها
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: شعر تبلوری از اندیشه‌های ناب عرفان و معنویت بوده که زبان گویای حقیقت در کلام زیبایی‌هاست.
کد خبر : 932351

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در محفل شعر و پیش همایش جشنواره بین‌المللی شعر وحدت که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: شعر تبلوری از اندیشه‌های ناب عرفان و معنویت است که زبان گویای حقیقت در کلام زیبایی‌هاست.

وی افزود: ابتکار عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و استان آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر وحدت توانسته جایگاه استان را در زمینه فرهنگی و هنری ارتقا دهد و این انسجام و وحدت رویه باید در سال‌های آتی نیز در راستای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی خواستار تداوم جلسات صمیمی با شاعران و هنرمندان در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر شد.

معمار کبیر انقلاب تاریخ اسلام را برای همیشه محفوظ و پایدار کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب نیز گفت: از شگرد‌های بسیار مهم و حیاتی معمار کبیر انقلاب درباره رفع اختلاف تاریخی بین شیعه و سنی که در زمینه ایام ولادت نبی مکرم اسلام وجود داشت این بود که توانست با نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت تاریخ اسلام را برای همیشه محفوظ و پایدار کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا کبیری اضافه کرد: شعر و شاعری در تاریخ کهن ایران و قبل از ورود اسلام به ممالک اسلامی با زبان جاهلیت و با داشتن فصاحت و زیبایی خود نتوانست در جامعه آن روزی فرهنگ‌سازی کند؛ اما بعد از ظهور اسلام که باعث شد شعر در قالب محتوای الهی و قرآنی قرار گیرد بتواند محتوای دینی را در جامعه آن روزی منعکس کرده و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری هر هنری که در قالب و محتوای دینی و قرآنی قرار نگیرد از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: شاعرانی مانند حافظ و استاد شهریار با توجه به قالب شعرش آنان که با محتوای دینی و قرآنی مرتبط بود توانست بعد از قرن‌ها در کالبد جامعه و زمان تأثیرگذار باشد و در این راستا هنر شعر باید در قالب هنری و رسانه‌ای در جامعه بیان شود.

به گزارش آنا، در این مراسم شاعران به سرودن اشعاری در وصف پیامبر مکرم اسلام و نکوداشت هفته وحدت پرداختند و در پایان از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اهدای هدایا و لوح سپاس از شاعران تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب