دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد:

ساماندهی مدارس کانکسی گام‌بلند در ارتقای عدالت آموزشی / ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یار وفادار مدرسه سازی

ساماندهی مدارس کانکسی گام‌بلند در ارتقای عدالت آموزشی   ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یار وفادار مدرسه سازی
حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اخیرا در برنامه‌ای به موضوع ساماندهی مدارس کانکسی گام‌بلند در ارتقای عدالت آموزشی اشاره کرد.
کد خبر : 932242

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا خان محمدی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت، ایمنی و کارایی فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی همواره برنامه‌ها و طرح‌هایی براساس آخرین دستاورد‌های علمی و فنی اجرایی و عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: بهینه سازی و ساماندهی فضا‌ها و زیرساخت‌های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه‌مند شدن و ایمن‌سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است که در سازمان نوسازی مدارس کشور دنبال می‌شود.

وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مسیر تحقق ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت برگرفته از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح دانش آموز شهید «رضا پناهی» را با محوریت ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در دستور کار قرار داد که خوشبختانه مورد استقبال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعی از خیرین مدرسه ساز قرار گرفت که خوشبختانه بزودی شاهد درخشش مدارس زیبا و ایمن در شأن فرزندان ایران عزیز به جای فضا‌های کانکسی خواهیم بود.

 خان محمدی با قدردانی از همراهی خالصانه و مستمر ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در تامین زیرساخت‌های کشور ادامه داد: موضوع مهم ساماندهی مدارس کانکسی مستقل با جمعیت دانش آموزی بالای۱۰ نفر، مزین به نام دانش آموز شهید پناهی، جلوه درخشانی از مشارکت مردم، دولت و نهاد‌های غیردولتی به عنوان سه رکن سهیم در نظام تعلیم و تربیت مصرح در مبانی نظری سند تحول است که در تحقق عدالت تربیتی که آن هم مورد تاکید سند مذکور است، با همراهی ستاد به عنوان یار وفادار مدرسه سازی هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح «شهید پناهی» که مطالعات آن سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود، ساماندهی مدارس کانکسی کشور با جمعیت بیش از ۱۰ دانش آموز تا پایان سال ۱۴۰۳؛ هدف گذاری شده است که در اقدامی تحسین برانگیز با همکاری خیرین و بنیاد برکت فاز عملیاتی آن مراحل پایانی خود را طی می‌کند و‌انشالله جایگزین کانکس در اختیار دانش آموزان عزیز قرار می‌گیرد. در این بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان شریک راهبردی در اجرای طرح در حوزه‌های فنی و اجرایی گام بلندی در فراهم کردن محیط مناسب و ایمن برای دانش آموزان برداشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه ساماندهی فضا‌های ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آنها یکی از رویکرد‌های مهم سازمان است، افزود: بر همین اساس مدارس سنگی و کانکسی به عنوان فضا‌های نیازمند توجه ویژه مدنظر برنامه‌ریزان، مدیران و متخصصان مدرسه سازی کشور قرار گرفت، در آغاز ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور شناسایی شد که در پایش‌های تکمیلی با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تحصیل جمعیت دانش آموزی، مشخصه‌های محل استقرار و شرایط اقلیمی و طبیعی به ۱۰۰۵ فضای آموزشی کانکسی نیازمند ساماندهی با بیش از ۱۸۲۶ کلاس درس رسید و در اولویت قرار گرفت.

خان محمدی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید، بنا شد این بنیاد در ساماندهی مدارس کانکسی مشارکت ویژه داشته باشد که تاکنون به صورت منظم و طبق برنامه همکاری موثری داشته است.

این مقام مسئول بابیان اینکه تعدادی از خیرین حقیقی نیز در اجرای طرح شهید پناهی همکاری داشتند؛ افزود: ضمن تشکر از خیرین محترم تاکنون ۴۹۸ پروژه تکمیل شده است و ۵۰۵ طرح نیز در حال اجراست که عمده آنها مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می‌کند و بزودی تحویل آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت مدارس کانکسی اظهار کرد: عزم خود را جزم کرده‌ایم که مدارس کانکسی مستقل را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین طبق هدف گذاری صورت گرفته ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان ضمن قدردانی از توجه خاص ستاد اجرایی و به خصوص بنیاد برکت به موضوع مدرسه سازی و برقراری عدالت آموزشی، خاطر نشان کرد: از همه همراهان مدرسه سازی به خصوص خیرین بزرگواری که در این مسیر اثربخش یار و یاور ما هستند به طور ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب