دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1403 - 09:06

راه‌اندازی مرکز مستقل آموزش زبان فارسی در دانشگاه آزاد شیراز

راه‌اندازی مرکز مستقل آموزش زبان فارسی در دانشگاه آزاد شیراز
مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به صورت مستقل خبر داد.
کد خبر : 932227

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین گشایش دفتر کنسولی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور سعید قربانی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان امور اتباع پلیس امنیت عمومی فارس، نمایندگان کنسولی دانشگاه‌ها و علوم پزشکی شیراز، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و رؤسای دانشکده‌های این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این آیین نشست بر ضرورت پایبندی این دانشگاه به مقررات آموزش عالی ویژه دانشجویان غیرایرانی تأکید کرد.

سعید قربانی اضافه کرد: از سال ۹۸ فضای دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجویان بین‌الملل فراهم‌تر و شرایط همه‌گیری کرونا و ایجاد آموزش مجازی موجب توسعه کمّی دانشجویان بین‌الملل در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور شد.

وی توضیح داد: این افزایش کمّی موجب ایجاد توسعه ساختار‌ها و زیرساخت‌های لازم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل دانشجویان بین‌الملل شد.

مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه کیفی آموزش‌های دانشجویان بین‌الملل قرار گرفت که در این راستا تصمیم دانشگاه بر این قرار گرفت که این کیفی بودن آموزش باید موجب زبانزد شدن آموزش عالی به‌خصوص آموزش دانشگاه آزاد اسلامی شود و این مهم محقق نمی‌‌شود؛ جز با توسعه کیفی آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی.

قربانی از راه‌اندازی و ارائه مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به صورت مستقل خبر داد.

وی تبیین کرد: در حوزه خدمات‌رسانی به دانشجویان غیرایرانی باید تمام خدمات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و کنسولی که به این دسته از دانشجویان ارائه می‌دهیم براساس مرّ قانون باشد.

مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تلاش مجموعه معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی بر حفظ این قوانین و پایبند بودن کامل به مقررات مربوطه بوده و سیاست کلان دانشگاه آزاد اسلامی بر این اساس است که در راستای اهداف نظام آموزش عالی کشور حرکت کنیم و نگاه درآمدزایی به جذب این دسته از دانشجویان نداشته باشیم، بلکه بهترین خدمات را با بهترین کیفیت و در عین رعایت تمام قوانین مرتبط به دانشجویان خارجی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب