دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 12:54

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد به دانشگاهی فناور برای حل مسائل استان‌ها تبدیل شده است

سروری‌مجد: دانشگاه آزاد به دانشگاهی فناور برای حل مسائل استان‌ها تبدیل شده است
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه امروز صرفاً آموزشی نیست و به دانشگاهی فناور برای حل مسائل هر استان تبدیل شده است.
کد خبر : 931947

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اتحادیه استان‌های شمالی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رؤسا و معاونان سه استان شمالی کشور (گلستان، گیلان و مازندران) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: اتحادیه استان‌های کشور به دلیل استفاده از ظرفیت بهینه استان‌ها و همکاری منطقه‌ای تشکیل شد که با این کار هم از ظرفیت‌های یکدیگر با خبر شده، می‌توانند با هم همکاری‌های منطقه‌ای و هم‌افزایی خوبی داشته باشند و به دلیل مشابه بودن خیلی از موارد مانند مشابهت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و استعداد‌های درخشان می‌توانند موجبات بالندگی و تعالی یکدیگر را فراهم کنند. 

وی ادامه داد: شورای دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی است تا مباحث بیشتری از دانشگاه مطرح شود؛ بنابراین بهترین فرصت برای طرح مباحثه‌ها، اتحادیه‌هاست که با حضور استان‌های منطقه و معاونان سازمان مرکزی و رؤسای مراکز استان‌ها سازمان شکل گرفته و با نظم دادن به این مباحث و دسته‌بندی مسائل مطرح شده در صحن علنی اتحادیه رؤسای استان‌ها شرکت می‌کنند.

اتحادیه‌ها اتاق فکر شورای دانشگاه هستند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، اتحادیه‌ها را اتاق فکر شورای دانشگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه در اتحادیه‌ها مباحث و مشکلاتی که مطرح می‌شود در آن اجلاس راهکار‌های حل مشکل مطرح شده و پس از ارائه خروجی این اتحادیه‌ها به‌منزله اتاق فکر شورای دانشگاه در این شورا مطرح و برای این چالش‌ها راهکار‌های مناسب پیشنهاد می‌شود. 

سروری‌مجد  با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی صرفاً آموزشی نیست، عنوان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی صرفاً آموزشی نیست و به دانشگاه فناور برای حل مسائل هر استان تبدیل شده است. سطح توقعات مردم و مسئولان نسبت به گذشته با توجه به نوع کارکرد آن در طی سال‌های اخیر بالا رفته و به دانشگاه با عنوان دانشگاهی موفق نگاه می‌کنند.

باید ظرفیت‌ همکاری‌های مشترک در استان‌ها را شناسایی کنیم

وی تأکید کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های همکاری‌ مشترک در استان‌ها را شناسایی کنیم به‌عنوان نمونه اگر استاد کشاورزی در یک استان فعال نیست و دانشجو ندارند در صورتی که در استان همجوار نیازمند استفاده از این ظرفیت بوده و می‌شود کار مشترک با آنها انجام داد و یا اینکه با دعوت از مشارکت از بیرون از مجموعه دانشگاه در ظرفیت شناسی هر استان کوشا بود تا آثار و برکات خوبی داشته باشد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه را به‌عنوان دانشگاه مسئله محور می‌شناسند و مسئله اتحادیه استان‌ها بسیار مهم است که با هم‌افزایی و همفکری و همدلی یکدیگر باید بتوانیم باعث رشد و بالندگی هر چه بیشتر استان‌ها و این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب