دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 16:25
کمیسیون امنیت ملی در بیانیه تاکید کرد:

ادعای برخی کشورهای غربی در مورد صدور تسلیحات توسط ایران به روسیه واهی است

ادعای برخی کشورهای غربی در مورد صدور تسلیحات توسط ایران به روسیه واهی است
کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه تاکید کرد:برخی کشورهای غربی بجای ادعای واهی صدور سلاح توسط ایران به روسیه پاسخگوی نقش خود در فجایع غزه و تشدید بحران اوکراین باشند.
کد خبر : 931852

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیسیون امنیت ملی در بیانیه با اشاره به ادعای برخی کشور‌های غربی در خصوص صدور سلاح به روسیه  تاکید کرد این ادعا واهی بوده و برای فرار از مسئولیت آنها در فجایع غزه و تشدید جنگ اوکراین است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ترویج صلح و دوستی در سراسر جهان و با ابزار تأسف از اعمال معیار‌های دوگانه و برخورد‌های گزینشی برخی کشور‌های غربی اعلام می‌دارد آنچه به عنوان فاجعه انسانی و نقض آشکار حقوق بشر و جنایات جنگی و حتی قتل برخی از کارکنان وابسته به سازمان‌های بین المللی در غزه از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام می‌شد حاصل حمایت‌های بی دریغ تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی، رسانه‌ای و.. آمریکا و اروپاست.

این کمیسیون تاکید می‌نماید که مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نبرد‌های جاری در اوکراین هیچگونه تغییری نیافته و معتقد است تحرکات و اقدامات کشور‌های عضو ناتو باعث اصلی وجود چنین جنین بحرانی شده است. اینک در شرایطی که حتی متحدین اروپا نیز اتهام زنی‌های اخیر به ایران در خصوص صدور تسلیحات به روسیه را رد کرده اند باعث تأسف است سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان بر اساس ادعایی واهی ایران را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرده و به جای پاسخگویی به بشریت و افکار عمومی جهان بابت مشارکت در چنین فجایع انسانی‌ای به فرافکنی روی آورده اند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است این سه کشور اروپایی و سایر کشور‌های غربی هم باید به روند بیداری جهانی علیه جنایتکاران جنگی بپیوندند و از اخلال در این جنبش جهانی بپرهیزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب