دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 15:27

عراقچی: کشورهای غربی مسیر خود را در رابطه با ایران تغییر دهند/ تحریم یک ابزار شکست‌خورده است

عراقچی: کشورهای غربی مسیر خود را در رابطه با ایران تغییر دهند  تحریم یک ابزار شکست‌خورده است
وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: کشورهای غربی باید بدانند و تعجب است که هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و من توصیه می‌کنم این کشورها مسیر خود را تغییر دهند.
کد خبر : 931660

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: کشورهای غربی باید بدانند و تعجب است که هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است. از طریق تحریم‌ها قادر نیستند که منویات خود را به ایران تحمیل کنند چه در بحث هسته‌ای و چه در بحث‌های دیگر و این تجربه شکست خورده است اما اینکه آنها هنوز به این تجربه شکست خورده امید دارند جای تعجب دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اهل گفت‌وگوهای سازنده برای رسیدن به درک مشترک بوده اما گفت‌وگو باید براساس احترام متقابل باشد نه براساس فشار، تحریم‌ها ابزار فشار و ابزار تقابل هستند نه ابزار همکاری، در عمل نتوانسته کارایی خود را ثابت کند. کشورهایی که یک روزی ما را برای سیم خاردار هم تحریم می‌کردند الان خودشان ادعا می‌کنند که ایران سلاح‌های پیشرفته تولید و صادر می‌کنند و من توصیه می‌کنم این کشورها مسیر خود را تغییر دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب