دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 15:01
سرپرست دانشگاه آزاد آزادشهر تشریح کرد؛

از مشارکت در ۲82 طرح تحقیقاتی تا رونمایی ۲ رشته پیراپزشکی

از مشارکت در ۲82 طرح تحقیقاتی تا رونمایی ۲ رشته پیراپزشکی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر با اشاره به مشارکت اعضای هیئت علمی در ۲۷۱ طرح تحقیقاتی درون‌دانشگاهی و ۱۱ طرح برون‌دانشگاهی عنوان کرد: به‌تازگی 2 رشته پیراپزشکی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
کد خبر : 931636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، زید احمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در نشست خبری اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان قطب علوم انسانی و علوم مهندسی استان گلستان و بیش از ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکی از زیباترین و بهترین دانشگاه‌های شمال شرق ایران اسلامی پذیرای جویندگان علم است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر بیش از ۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد و تاکنون ۳۵ هزار نفر از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند و با توجه به ظرفیت‌های مناسب شرق استان گلستان، امکانات و تجهیزات بسیار خوب در حوزه‌های آزمایشگاهی (برق ـ صنایع غذایی ـ میکروبیولوژی ـ شیمی ـ عمران ـ مکانیک، کامپیوتر) به تعداد ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و داشتن ۶۸ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب فارسی، ۲۹ هزار و ۶۵۸ جلد کتاب مرجع، ۱۲ هزار و ۱۴۲ جلد کتاب لاتین در کتابخانه‌ای با مساحت ۵۱۲ متر مربع به‌عنوان مکانی بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به تحصیل در شمال کشور به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه تاکنون بیش از ۳۶۸ مقاله علمی و پژوهشی ISI و بیش از ۴۷۹ مقاله در همایش‌های معتبر ملی و مجلات معتبر چاپ کرده‌اند، علاوه بر آن در بیش از ۲۷۱ طرح تحقیقاتی درون‌دانشگاهی و ۱۱ طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی (ازجمله عقد قرارداد با یونسکو) و ... مشارکت داشته‌اند.

احمدی عنوان کرد: برگزاری ۱۲ همایش ملی با عنوان همایش حکیم میرفندرسکی به‌عنوان بهترین همایش سال از نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرمایه اجتماعی و هویت ملی در ایران، پدافند غیرعامل، ازدواج و سلامت اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، پژوهش‌های نوین در علوم و صنایع کشاورزی، نقش نهاد‌های تربیتی در پیشگیری از آسیب‌های روانی، عبدالقاهر جرجانی، نقش صنایع تبدیلی در علوم کشاورزی، آسیب‌های روانی - اجتماعی نوپدید، غرب آسیا، چالش‌ها و افق‌های فرارو، دستاورد‌های نوین در علوم کشاورزی و صنایع تبدیلی از اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فناوری گفت: در زمینه فناوری اتفاقات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر شکل گرفته؛ ازجمله ساخت دوربین ضدسرقت هوشمندی که هنگام رخداد به‌صورت برخط مالک یا ساکنان را از وقوع جرم آگاه کرده و از انجام سرقت توسط سارق پیشگیری می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر یادآور شد: همچنین ساخت تختخواب ضدآوار که استفاده از این محصول موجب کاهش چشمگیر تلفات انسانی می‌شود؛ ازجمله تولید حوزه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر.

احمدی در پاسخ به این سؤال که دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر درباره اینکه جذب دانشجو در برخی رشته‌های تحصیلی رشد چشمگیری داشته، علت چیست؟ چنین پاسخ داد: وجود اعضای هیئت علمی مجرب، داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی استاندارد و همچنین جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، دستگاه‌های اجرایی و بخش صنعت از عمده دلایل رشد جذب در برخی رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه است.

وی درباره گسترش و تأسیس رشته‌های علوم پزشکی تبیین کرد: دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر با دو رشته تحصیلی پیراپزشکی (پرستاری و تکنولوژی اتاق عمل) در مقطع کارشناسی پیوسته راه‌اندازی شده و راه‌اندازی چند رشته جدید در دست پیگیری است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با دستور دکتر طهرانچی، دانشگاه آزاد اسلامی فضای جدیدی را در گام دوم در نظر گرفته که برای آن برنامه جامع و راهبردی دارد، سه محور اصلی در این زمینه در نظر گرفته شده که این سه محور ۱۰ بسته راهبردی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب