دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 13:09

فعالیت ۱۲ باب آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد آزادشهر

فعالیت ۱۲ باب آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد آزادشهر
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های مناسب شرق استان گلستان، دارای امکانات و تجهیزاتی ازجمله ۱۲ باب آزمایشگاه و کارگاه است.
کد خبر : 930335

زید احمدی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی و از مردم و برای مردم است و توانسته به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان منشأ خدمات درخشانی برای انقلاب و جامعه باشد، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌عنوان قطب علوم انسانی و کشاورزی استان گلستان یکی از زیباترین و بهترین دانشگاه‌های شمال شرق ایران اسلامی پذیرای جویندگان علم است.

وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اکنون جزء واحد‌های دانشگاهی سطح یک کشور بوده که مرکز کلاله و پردیس مراوه تپه را زیرپوشش خود دارد. این واحد دانشگاهی با ۴۲ رشته کاردانی، ۴۴ رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد، ۹ رشته دکتری و دو رشته پرستاری و اتاق عمل، بیش از ۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد و تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر از  واحد آزادشهر فارغ‌التحصیل شده‌اند.
 
 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اضافه کرد: این واحد دانشگاهی دارای بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن‌های ورزشی استان گلستان (چندمنظوره) با متراژ ۳ هزار متر مربع به همراه سالن آمفی‌تئاتر بوده که یک سالن مجهز همایش هم با گنجایش ۴۰۰ نفر برای برگزاری مراسم متنوع آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمدی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با توجه به ظرفیت‌های مناسب شرق استان گلستان، امکانات و تجهیزات بسیار خوب در حوزه‌های آزمایشگاهی (برق ـ صنایع غذایی ـ میکروبیولوژی ـ شیمی ـ عمران ـ مکانیک، کامپیوتر) به تعداد ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و داشتن ۶۸ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب فارسی، ۲۹ هزار و ۶۵۸ جلد کتاب مرجع، ۱۲ هزار و ۱۴۲ جلد کتاب لاتین در کتابخانه‌ای با مساحت ۵۱۲ مترمربع به‌عنوان مکانی بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به تحصیل در شمال کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به روند افزایشی جذب دانشجو در سنوات گذشته بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر جذب شوند. برای رفاه حال دانشجویان در پرداخت شهریه با صندوق‌ها و بانک‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده که داوطلبان ورود به دانشگاه می‌توانند با دریافت این تسهیلات ویژه با آرامش خاطر ثبت‌نام کنند و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته