دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 13:22

طرح ملی اعتلا با نگاهی دقیق به شبهات پاسخ دهد

طرح ملی اعتلا با نگاهی دقیق به شبهات پاسخ دهد
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: طرح و همایش‌هایی مانند «اعتلا» زمانی موفق خواهد بود که زمینه‌ساز ظهور امام مهدی(عج) باشد و در بخش معرفتی با نگاهی دقیق به شبهات پاسخ دهد.
کد خبر : 931599

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمد امیری نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در آیین گشایش همایش «جهاد تبیین» به میزبانی این دانشگاه اظهار‌ کرد: اینکه مراسم آغازین طرح اعتلا مصادف با ایام امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف شده، اتفاق مبارکی است، امیدواریم بانی مبارک شدن هرچه بیشتر این طرح و برنامه‌های مربوط به آن باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که می‌فرمایند اگر من او را یعنی (امام زمان (عج)) را درک می‌کردم در تمام ایام زندگانی به ایشان خدمت می‌کردم، ادامه داد: ارتباط این حدیث با طرح اعتلا اینکه هر طرح و برنامه‌ای که اجرا می‌شود زمانی موفق خواهد بود که اقدامات آن به درستی شناخت از زمانه، جمهوری اسلامی و جایگاه مسئولان آن در زمینه‌سازی ظهور داشته باشد و بداند که در این مسیر باید حرکت کند.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، خواستار نکته‌سنجی دقیق در بخش معرفتی برنامه‌ها و همایش‌ها شد و افزود: امروز نیاز ما پاسخگویی به شبهات به ویژه شبهات نسل جدید است که در ارتباط با فضا‌های مختلف ازجمله رسانه و فضای مجازی دچار شک مقدس شده‌اند.

امیری متذکر شد: در مواجهه با این چالش پیش روی نسل جوان باید متناسب با ادبیات این نسل به آنها پاسخ داد و اقناع‌سازی کرد.

وی بیان کرد: امروزه شبهات دست چندمی مطرح می‌شود که هدف و برنامه آن زیرسؤال بردن دین و ایجاد شکاف است؛ شبهاتی ازجمله آنکه ما فارسی زبانیم و چه ارتباطی با عرب‌ها داریم؛ در حالی که خود اروپایی‌ها خود را تابع پیامبری می‌دانند که فلسطینی است، اما در غرب به این موضوعات نمی‌پردازند چراکه نباید تفزقه‌افکنی ایجاد شود، اما بین مسلمانان به‌خصوص ایرانیان تلاش دارند با ایجاد شباهتی این چنین شکاف ایجاد کنند.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تبیین کرد: وظیفه ماست که با مطالعه دقیق پاسخگوی نیاز نسل جدید و شبهات آنان باشیم که منجر به تربیت مؤمنانی باشد که مصداق بارز کوه استوار هستند و در این مسیر برگزاری برنامه‌هایی چون همایش اعتلا و جهاد‌ تبیین بسیار راهگشا هستند.

به گزارش آنا؛ همایش «طرح ملی اعتلا» که از روز جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در قالب همایش جهاد تبیین و با حضور بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد آغاز شده تا دوشنبه ۲۶ شهریور در این دانشگاه ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب