دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتر مخبر دزفولی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت

دکتر مخبر دزفولی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت
رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت.
کد خبر : 931587

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم در پیامی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت. متن پیام دکتر مخبردزفولی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه عالی‌قدر و وارسته آیت‌الله حاج شیخ عباس محفوظی (رحمة الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد. این ضایعه بزرگ را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خانواده محترم ایشان، جامعه علمی و دینی کشور و تمامی دوستداران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله محفوظی، با بهره‌گیری از دانش عمیق و بینش وسیع خود، نقش بسزایی در ترویج و توسعه علوم اسلامی در دانشگاه‌ها ایفا کردند. ایشان با حضور و ارتباط در دانشگاه‌ها و مراکز علمی اثرگذاری شگرف معنوی داشتند، همچنین با تدریس و تألیف آثار ارزشمند، نسل‌های متعددی از طلاب و دانشجویان را تربیت کرده و به رشد و شکوفایی علمی کشور کمک شایانی کردند. آثار علمی ایشان همچنان به عنوان منابع معتبر و ارزشمند در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت‌الله محفوظی همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کردند. ایشان با حضور فعال و مؤثر خود در این شورا، به تدوین و اجرای سیاست‌های فرهنگی و علمی کشور کمک‌های شایانی کردند. تلاش‌های بی‌وقفه و دلسوزانه ایشان در این زمینه، همواره مورد تقدیر و تحسین همگان بوده و خواهد بود.

آیت‌الله محفوظی، با تقوا و اخلاق نیکوی خود، نمونه‌ای بارز از یک عالم دینی و متعهد بودند. ایشان با رفتار و گفتار خود، همواره به ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پرداخته و الگوی مناسبی برای همگان بودند. یاد و خاطره ایشان همواره در دل‌ها زنده خواهد ماند و آثار و خدمات ایشان، چراغ راهی برای آیندگان خواهد بود.
از خداوند متعال برای روح بلند ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم. باشد که در سایه رحمت الهی، روح ایشان در آرامش ابدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب