دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 10:55
حجت‌الاسلام قربانیان:

پژوهش و علم بدون شناخت امام زمان(عج) قابل بررسی و بیان نیست

پژوهش و علم بدون شناخت امام زمان(عج) قابل بررسی و بیان نیست
نماینده ولی‌فقیه در سپاه میاندوآب عنوان کرد: اگر تمامی اندیشمندان و فیلسوفان جهان در رشته‌های علمی و پژوهشی یک‌جا جمع شوند، نخواهند توانست بدون شناخت امام زمان(عج) زوایای ارتباط انسان با خدا را از منظر خداشناسی بررسی و بیان کنند.
کد خبر : 931560

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) با محور«تبیین مهدویت» با حضور مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه میاندوآب، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، استادان، کارکنان و دانشجویان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی در واحد میاندوآب برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه میاندوآب در این مراسم گفت: حضرات معصومین علیهم‌السلام همگی نور حقیقت، حقیقت واحد و سلاله پاک نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم هستند که جهان اسلام با انوار الهی امامان معصوم منور‌تر و متجلی‌تر شده است.

حجت‌الاسلام حسین قربانیان افزود: خداوند متعال علم، اراده و قدرت خود را تا حدودی به صورت تکوین و تشریح به امامان معصوم و چهارده معصوم تفویض کرده و از منظر دین امامان معصوم واسطه بین خداوند و انسان است و امام‌شناسی از مهم‌ترین ارکان دین است که اگر کسی امام زمان خویش را نشناسد و از دنیا برود همانا مرگ او به مرگ جاهلیت بوده است.

وی متذکر شد: خداوند متعال برای سیر و تکامل مخلوقات به سوی کمالات، امامت را در سیرتی موجود به نام انسان آفرید که آیه شریفه‌ «فتبارک الله احسن الخالقین» که همانا انسان را در بهترین حال آفریدیم مصداق اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه میاندوآب افزود: اگر تمامی اندیشمندان و فیلسوفان جهان در رشته‌های مختلف علمی و پژوهشی یک جا جمع شوند نخواهند توانست بدون شناخت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف تمام زوایای ارتباط انسان با خدا را از منظر خداشناسی بررسی و بیان کنند.

قربانیان تشریح کرد: در این راستا انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمی‌تواند وظیفه خود را در رابطه با او تشخیص دهد و شناخت حجت خدا و امام زمان(عج)، امر به‌ معروف و نهی از منکر، تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی و فرهنگی بوده که در تعجیل ظهور حضرت امام عصر بسیار مهم بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب