دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 13:06
دکتر مرادی مطرح کرد:

از فعالیت ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد خراسان‌رضوی تا تحصیل ۱۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سما

از فعالیت ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد خراسان‌رضوی تا تحصیل ۱۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سما
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی از فعالیت ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در واحدهای این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سمای این استان تحصیل می‌کنند.
کد خبر : 931445

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با مسئولان شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) درباره بررسی و ایجاد زمینه‌های همکاری این شرکت با دانشگاه در حوزه مسائل فرهنگی به‌خصوص جشنواره ملی شعر و نماهنگ مژده وصل به‌صورت حضوری و مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر این دانشگاه در سطح استان و کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی یکی از بازوان پرتوان دانشگاه آزاد اسلامی است که در منطقه شرق کشور فعالیت می‌کند.

محسن مرادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در پنج سال اخیر توانسته ۵۷ درصد افزایش جمعیت دانشجویی داشته باشد، افزود: برخلاف دانشگاه‌های دیگر که شرایط متعادلی ندارند تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد به یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار نفر رسیده و اکنون ۳۴ درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد و ۶۶ درصد باقیمانده در دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پیام نور تحصیل می‌کنند که قابل مقایسه با دانشگاه آزاد نیست.

وی متذکر شد: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ واحد دانشگاهی در نقاط کشور مستقر شده‌اند؛ از دورترین نقطه مرزی در شهرستان جلفا گرفته تا واحد‌های استان تهران.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۷ رویکرد‌های اجتماعی بی‌نظیری را در پیش گرفته و به عنوان دانشگاه حل مسئله و دانشگاه اجتماعی مطرح است، افزود: امروز به مدد تدبیر مدیران این دانشگاه بخش عمده‌ای از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در فضای دانشگاه آزاد اداره می‌شود.

مرادی یادآور شد: شاید کمتر دانشگاهی باشد که در ۲۸ واحد خود دفتر تقریب مذاهب داشته باشد و این مأموریت را دنبال کند، همینطور راه‌اندازی مدارس مهارتی در نقاط مختلف کشور.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشنواره امامت و مهدویت، آن را یکی از بارزترین جشنواره‌ها که توسط دانشگاه آزاد اسلامی در پهنه کشور به وسعت ۳۱ استان برگزار می‌شود خواند و گفت: جشنواره امامت و مهدویت همه‌ساله در فاصله ۱۳ رجب سالروز ولادت امام علی (ع) تا ۱۵ شعبان ولادت امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی تبیین کرد: سال نخست در ۱۰ استان و سال دوم در ۴۰ واحد دانشگاهی برگزار شد و امسال سال چهارم این جشنواره است که در ۶۰ واحد دانشگاهی برگزار می‌شود و مشهد همه‌ساله برنامه افتتاحیه این جشنواره را بسیار باشکوه برگزار می‌کند و اختتامیه این جشنواره همه‌ساله در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

سایت دانشگاه آزاد مشهد ۴۰ هزار مشترک دارد

مرادی تأکید کرد: در استان خراسان‌رضوی ۷۸ هزار دانشجو داریم که جمعیت ۳۱ درصدی استان خراسان‌رضوی را تشکیل می‌دهد و در پهنه استان بیش از ۱۷ واحد و مرکز دانشگاهی از دورترین نقطه بجستان با یک‌هزار و ۱۰۰ دانشجو تا بزرگ‌ترین واحد که مشهد است و بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی مرکز استان در کشور با قریب به ۳۸ هزار نفر دانشجو است.

وی به ظرفیت‌های محتوایی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی اشاره کرد و ادامه داد: سایت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ۴۰ هزار مشترک و سایت استان هم به‌طور متوسط ماهانه ۷۵ هزار بازدیدکننده دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی تبیین کرد: اگر این ارتباطات سایت دانشگاه را با دانشگاه‌های کشور بسنجیم چیزی حدود یک‌میلیون نفر با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ارتباط دارند، علاوه بر این، کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه و گروه‌های دانشجویی در پیام‌رسان‌های مختلف ۵۰ هزار عضو دارند و اینها حکایت از ارتباط مستقیم دانشگاه با جامعه مخاطب دانشجویی و خانواده آنان دارد که در سطح استان خراسان‌رضوی با بیش از ۳۵۰ هزار مخاطب در ارتباط هستیم.

مرادی در ادامه توضیح داد: ضریب نفوذ برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در فضا‌های مجازی و حقیقی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی شعر مژده وصل ۱۷ بهمن در مشهد برگزار می‌شود، افزود: این برنامه از مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت است، همچنین همایش بین‌المللی اسطوره‌پژوهی را ۲۲ اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار خواهیم کرد و در مجموعه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در طول سال می‌توانیم فضای خوبی را برای ارائه محصولات شرکت ارتباطات سیار فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد در سطح کشور ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دارد و در استان خراسان‌رضوی ۱۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۷۵ مدرسه سما تحصیل می‌کنند که در پهنه استان خراسان‌رضوی پراکنده شده‌اند. همچنین همه‌ساله ۲۵ هزار نفر دانشجوی جدید داریم و در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار خانواده با ما در ارتباط هستند.

فضای تبلیغات رسانه‌ای زمینه همکاری با شرکت ارتباطات سیار را فراهم می‌کند

مرادی با بیان اینکه فضای تبلیغات رسانه‌ای و تابلو‌های محیطی دانشگاه می‌تواند زمینه همکاری بهتر شرکت ارتباطات سیار را با دانشگاه فراهم کند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد مشهد تحصیل می‌کنند که می‌توانند در حوزه پژوهش‌های کاربردی شرکت ارتباطات سیار کمک حال این مجموعه باشند و دانشجویان ما هم از حمایت‌های این شرکت برخوردار می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که این ارتباطات زمینه ارتباط طولانی‌مدت، مستمر و مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت مخابرات و به ویژه شرکت ارتباطات سیار باشد.

مدیر بازاریابی شرکت ارتباطات سیار هم در این نشست با ابراز خرسندی از آغاز همکاری این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی بر ضرورت ارائه محصولات این شرکت به جامعه دانشجویی دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: جامعه هدف بسیار خوبی در دانشگاه آزاد وجود دارد و ما هم محصولات خوبی برای عرضه به این جامعه هدف داریم، امیدواریم این ارتباطات منجر به یک تفاهم‌نامه بلندمدت در سطح واحد‌های دانشگاه آزاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب