دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1403 - 15:07

توصیه های کارشناسان در خصوص کنترل استرس و اضطراب ورزشکاران رزمی

توصیه های کارشناسان در خصوص کنترل استرس و اضطراب ورزشکاران رزمی
مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: از نتیجه گرایی صرف باید پرهیز شود تا ورزشکار بتواند کیفیت عملکرد خود فکر کند.
کد خبر : 931352

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان فکور، مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان در گفت وگو با رادیو ورزش در خصوص روانشناسی ورزشی تیم های ملی کشورمان اظهار کرد: نکته روانشناسی برای رشته های رزمی باتوجه به اینکه مسابقات آنها به صورت تنگاتنگی امتیازات توسط داور ارائه می شود، لذا نتیجه گرا بودن ورزشکار می تواند باعث افزایش استرس و اضطراب ورزشکار شود. توصیه می شود از نتیجه گرایی صرف پرهیز شود تا ورزشکار بتواند با کنترل استرس و اضطراب بیشتر به کیفیت عملکرد خود و زیبایی هایی که در مبارزات رزمی می تواند وجود داشته باشد فکر کند.

عطیه رزازی، مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین در گفت وگو با رادیو ورزش در خصوص سبک تغذیه سالم و افزایش کیفیت طول عمر ورزشکاران اظهار کرد: سبزیجات فرآوری نشده به عنوان بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران محسوب می شود. سبزیجان به دلیل داشتن فیبر، آنتی اکسیدان ویتامین ها و املاحی که دارند ارزش غذایی بالایی دارند.

سبزیجات شاخص گلایسمی پایینی دارند و باعث کنترل قندخون در ورزشکاران می شوند. سعی کنید نصف بشقاب خود را با سبزیجات متنوع که حاوی رنگ های مختلف مانند سبز، نارنجی و قرمز هستند پر کنید تا افزایش سیستم بدنی شما را تأمین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب