دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 11:30

توصیه های دو کارشناس تغذیه و روانشناسی در مورد رژیم غذایی و کنترل استرس در ورزش

توصیه های دو کارشناس تغذیه و روانشناسی در مورد رژیم غذایی و کنترل استرس در ورزش
کارشناس روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: برای کاهش اضطراب از تکنیک آزادی احساسات که می تواند به نحوه فکر کردن شما کمک کند.
کد خبر : 930811

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عطیه رزازی، مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین در گفت وگو با رادیو ورزش در خصوص تغذیه سالم برای ورزشکاران گفت: یکی از موارد تغذیه ای در ورزشهای رزمی تناسب مصرف مواد تغذیه با شرایط فیزیولوژی هر فرد و شدت و زمان تمرین ورزشی است.

وی افزود: رژیم غذایی حتما برای فرد برنامه ریزی و اجرا شود و مقایسه دریافت مواد غذایی ورزشکاران با شرایط متفاوت اصلا توصیه نمی شود. اگر ورزشکار با شرایط بدنی متفاوت رژیم های غذایی مشابهی را دنبال کند و یا هر برنامه ریزی غذایی یا مکمل غذایی را باهم استفاده کنند لزوما نتایج مطلوبی را دریافت نمی کنند. فردی سازی رژیم غذایی بسیار قابل اهمیت است.

آرزو مهرابی، کارشناس روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در خصوص ورودی های ذهن ما که به غذای روح تبدیل می شوند گفت: استرس و اضطراب یک واکنش روانی است. زمانی به وجود می آید که موقعیت درک شده توسط ورزشکار و توانایی هایی که ورزشکار برای دست و پنجه نرم کردن با آن موقعیت را در خود تصور می کنند بایکدیگر برابر نیستند. واکنشی است که شما از موقعیت تصور می کنید.

مهرابی تصریح کرد: به عنوان مثال در واکنش به یک موقعیت مدام به خود می گویید که چقدر سخت است و شکست بخورم چه اتفاقی میفتد و .. شما در خود احساس استرس ایجاد کرده اید. استرس نوعی طرز فکر است که می توانید یاد بگیرید آن را عوض یا کنترل کنید. کسانی که استرس ندارند کارآمد تر سالم تر و شاداب تر هستند و بهره وری خود را در کار هایشان بالا می برند. برای کاهش اضطراب از تکنیک آزادی احساسات که می تواند به نحوه فکر کردن شما کمک کند و کمک می کند احساس خود را تغییر بدهید و در ورزش توانایی های خود را بالا ببرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب