دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

اهدای ۳۰ مدال یک رنگ به برگزیدگان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران

اهدای ۳۰ مدال یک رنگ به برگزیدگان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران جزئیات این رویداد سینمایی را تشریح کرد.
کد خبر : 931238

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا نشست رسانه‌ای هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران عصر امروز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای این نشست وحید ملتجی مدیر این رویداد سینمایی عنوان‌کرد: دوره هشتم المپیاد فیلمسازی نوجوانان از بیست و چهارم تا بیست و نهم شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود. این المپیاد مولود جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان هست و تا دوره ششم سال با هم برگزار می‌شد. از سال گذشته، یک تغییر رویکرد در المپیاد رخ داد و در حوزه اعتباربخشی به المپیاد برنامه ریزی بیشتری صورت گرفت. در نتیجه، قرار شد جداگانه و البته در ذیل سیاستگذاری جشنواره برگزار شود.

وی اظهار کرد: نیازها، فهم و مطالبات دو گروه کودکان و نوجوانان متفاوت شده و دیگر نمی‌توانیم به سادگی «کودکان» و «نوجوانان» را در یک گروه قرار بدهیم. خود نوجوان هم اصلا دوست ندارد خودش را در کنار کودکان ببیند. بر این اساس، زمان برگزاری المپیاد تغییر کرد و المپیاد هشتم هم پیش از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار می‌شود یکی از دلایل ما هم این بود که آثار برگزیده
ما امسال پس از انتشار فراخوان المپیاد، بیش از هزار اثر (شامل حدود ۸۰۰ فیلم و ۲۰۰ایده) دریافت کردیم.

ملتجی عنوان کرد: در اردوی نهایی ۳۰نفر برگزیده (شامل ۱۴ پسر و ۱۶ دختر) در گروه‌های پنج و شش نفره با یک کارگردان خوب سینمای ما همراه شدند ما ۶ گروه و ۶ کارگردان داریم و در طول این چند روز این بچه‌ها یک اثر را تولید می‌کنند.

وی افزود: برنامه دوم، برگزاری کلاس‌های آمورزشی برای این سی نفر بود. سه استاد شامل علی شاه محمدی و وحید گلستان و مجید دهقان به ترتیب در سه حوزه فیلمنامه، کارگردانی و تصویربرداری این کلاس‌های مجازی را برگزار کردند. بچه‌ها این دوره‌ها را دیده اند و همراه با اساتید حدود یک هفته در این فضا با هم گفتگو و تبادل آرا داشتند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران گفت: دوره تکمیلی را از صبح روز بیست و پنجم روز بیست و هشتم هم مراسم اختتامیه را خواهیم داشت. مربیان این دوره‌ها شامل خانم‌ها مریم بحرالعلومی، لیلی عاج و زیور حجتی و آقایان مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای مهدی خرمیان هستند که همگی تجربه فیلمسازی و کار با نوجوانان را دارند.

ملتجی افزود: این سی نفر در ایام برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم در این جشنواره حضور دارند و از نزدیک در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند. امسال شرکت کنندگان ما در مرحله پایانی المپیاد از ۱۴ استان هستند. که. استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شرکت کننده را دارند.

وی عنوان کرد: ما امسال در پایان این دوره گروه اول و دوم و سوم نداریم و همه سی نفر تقدیر میشوند. چرا که شرکت کنندگان ما در سن حساس نوجوانی هستند و نباید رقابت مخربی شکل بگیرد. البته گروه داوران ما نقد‌ها و پینشهاداتی خواهند، اما در نهایت همه این ۳۰ نفر مدال‌های یک رنگ را دریافت می‌کنند.

اهدای ۳۰ مدال یک رنگ به برگزیدگان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران

در پایان این مراسم، پوستر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب