دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان داوری و معرفی برگزیدگان بخش استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

پایان داوری و معرفی برگزیدگان بخش استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
محمد حسین اسماعیلی گفت: با داوری و انتخاب برگزیدگان گروه‌های برتر بخش استانی، گروه‌های راه یافته به بخش ملی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر معرفی می‌شوند.
کد خبر : 922327

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری اعلام کرد: داوری آثار برگزیده در استان‌های سراسر کشور خاتمه یافته است و با داوری و انتخاب برگزیدگان گروه‌های برتر بخش استانی، این گروه‌ها به بخش ملی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر معرفی می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به مراحل اجرایی المپیاد افزود: المپیاد ملی آموزش هنر ابتدا در سطح آموزشگاهی برگزار و برترین آثار به بخش استانی راه یافتند، در مرحله استانی با توجه به داوری آثار، برترین گروه‌ها در هر استان انتخاب و نمایشگاه آثار تجسمی و اجرا‌های صحنه‌ای تئاتر و موسیقی تا پایان تیرماه در استان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش با ابراز خرسندی از استقبال قابل توجه و میزان بالای مشارکت تمامی استان‌ها درنخستین المپیاد ملی آموزش هنر گفت: تاکنون استان‌های فارس، گلستان، مازندران، گیلان، همدان، لرستان، اردبیل، تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، خوزستان، کرمانشاه و خراسان‌های جنوبی و شمالی با برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی و اجرا‌های صحنه‌ای موسیقی و نمایش گروه‌های برتر را داوری و به ستاد مرکزی معرفی و سایر استان‌ها نیز تا پایان تیرماه در این زمینه اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه به تشریح مرحله آخرالمپیاد پرداخت و گفت: در مرحله نهایی و بخش ملی، آثار رسیده از استان‌های سراسر کشور براساس نظر داوران به بخش ملی راه یافته و رقابت در سطح ملی برگزار خواهد شد و ملاک انتخاب گروه‌های برگزیده براساس سطح مهارت، تخصص و توانمندی‌های هنری در رشته‌های هنر‌های تجسمی (نقاشی، گرافیک، طراحی)، هنر‌های نمایشی (تئاترصحنه‌ای)، موسیقی (موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق) خواهدبود.

شایان ذکر است، مرحله نهایی المپیاد ملی آموزش هنر در شهریورماه برگزار می‌شود و سازمان اجتماعی کشور، وزارت کشور، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد‌های اجرایی استان‌ها، انجمن‌های هنری برخی از نهاد‌هایی هستند که در برگزاری این المپیاد مشارکت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته