دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان جوان در گفتگو با آنا:

در مسیر فیلمسازی به دنبال ترکیب خلاقیت و فناوری هستم/ چالش ثبت‌نام در مدرسه به روایت «آنارشی»

در مسیر فیلمسازی به دنبال ترکیب خلاقیت و فناوری هستم  چالش ثبت‌نام در مدرسه به روایت «آنارشی»
فیلمساز جوان حاضر در شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد (مهروشید) ترکیب درست خلاقیت و فناوری را رمز موفقیت فیلمسازان نسل جدید دانست.
کد خبر : 931097

کارگردان فیلم‌کوتاه «آنارشی» از آثار راه‌یافته به شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد (مهروشید) در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره حضور در این رویداد گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای یکی از مهمترین یاری‌دهندگان به فیلمسازانی شبیه من است که خارج از تهران فیلمسازی را تجربه می‌کنند. همین رویداد پنج جایزه دارد و کمک می‌کند آثار ما به‌صورت مستقیم به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران راه پیدا کند.

مجید کاظمی درباره آغاز فیلمسازی خود در سن کم توضیح داد: من متولد سال ۱۳۸۳ هستم و تقریباً ۱۲ ساله بودم که فیلم پشت‌صحنه‌ای از یک فیلم کوتاه را دیدم و به سینما و مشخصا کارگردانی علاقه‌مند شدم. این فضا از آن سال در ذهنم بود و در سن ۱۵ سالگی وارد هنرستان هنر‌های زیبا در مشهد شدم و به مدت سه سال، درس سینما خواندم. حالا در سن ۲۰ سالگی و در حالی که دانشجوی ترم پنجم ادبیات نمایشی هستم با فیلم‌کوتاه «آنارشی» در جشنواره منطقه‌ای فیلم‌کوتاه مشهد حضور دارم.

وی ادامه داد: فیلم «آنارشی» در سال ۱۴۰۲ ساخته شد و در مقطع کارگردانی آن به‌عنوان اولین فیلمم، ۱۹ سال داشتم. این فیلم درباره خانمی است که برای ثبت‌نام فرزندش در یک مدرسه با چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 این کارگردان ساکن مشهد، درباره تجربه فیلمسازی در این شهر هم گفت: شکر خدا برای ساخت این فیلم، چالش تولیدی جدی‌ای نداشتیم. اعتراضی هم که برخی همکاران ما درباره نبود تجهیزات فیلمسازی در مشهد دارند، به نظرم اعتراض واردی نیست. شاید تجهیزات آنچنان حرفه‌ای در دسترس نباشد، اما برای فیلمسازی در مشهد، نیازی هم به چنین تجهیزاتی نیست. همین شرایط موجود نیاز‌های استان را پاسخ می‌دهد.

وی افزود: اساتید ما بارها تأکید کرده‌اند که برای شروع فعالیت در سینما بیش از آن که به تجهیزات فنی نیاز داشته باشیم، به خلاقیت و تمرین زیاد نیاز داریم. البته این به معنای بی توجهی به  فناوری و اصرار بیهوده بر استفاده از روش‌های سنتی نیست.

این کارگردان جوان گفت: من همان‌گونه که با دیدن پشت‌صحنه یک فیلم به سینما علاقه‌مند شدم، همچنان هم روند تولید فیلم های روز جهان را دنبال می‌کنم. پیشرفت‌هایی فنی که در حوزه‌های مختلف سینما رقم خورده کار بازیگران و فیلمسازان را راحت‌تر کرده و البته توقع مخاطبان را هم بالا برده است. به نظر من فیلمسازان جوان حتماً باید از این تحولات فنی و علمی مطلع باشند و خود را به روز کنند؛ اصولاً بری تداوم کار موثر و موفق به ویژه در بین نسل جدید فیلمسازان، چاره‌ای جز ترکیب خلاقیت و فناوری نداریم و من هم در ادامه مسیر فیلمسازی به دنبال ترکیب درست این دو عنصر هستم.

کاظمی درباره ترکیب عوامل اولین فیلم خود هم گفت: عوامل فیلم همه از بچه‌های سینمای جوان و در یک رده سنی بودند. به نوعی می‌توان گفت این فیلم مربوط به پروژه پایان دوره فیلمسازی‌ام در سینمای جوان بود و به‌واسطه ارتباطات و آشنایی، شکر خدا گروه خوبی هم در کنار هم جمع شدیم. من هنوز خودم را هنرجو می‌دانم و در تعامل با دوستان و همکارانم این فیلم را ساختم.

لازم به یادآوری است؛شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد (مهروشید) از ۱۷ تا ۲۰ شهریور‌ماه ۱۴۰۳ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر مشهد در حال  برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب