دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جایزه بهترین دستاورد فنی برای پویا نمایی «شمشیر و اندوه» / اکران جهانی «شمشیر و اندوه» از آبان

جایزه بهترین دستاورد فنی برای پویا نمایی «شمشیر و اندوه»   اکران جهانی «شمشیر و اندوه» از آبان
پویانمایی «شمشیر و اندوه» در سی و ششمین جشنواره کودکان و نوجوانان جایزه بهترین دستاورد فنی را برای پویا نمایی «شمشیر و اندوه» کسب کرد.
کد خبر : 935714

به گزارش خبرگزاری آنا گروه انیمیشن شمشیر و اندوه که پیش از این در جشنواره‌های جهانی خود بیش از ۱۶ جایزه را دریافت کرده بود، در شامگاه پنج شنبه در جشنواره کودک ونوجوان پروانه زرین دستاورد فنی و هنری را دریافت کرد.

این پویا‌نمایی که برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از تکنیک اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده است و در طراحی کاراکتر از نوین‌ترین‌ ابزارهای طراحی بهره گرفته است.

بخشی از جوایز جهانی شمشیر و اندوه، عبارتند از: بهترین انیمیشن جشنواره انایروس( Oniros) ایالات متحده آمریکا، بهترین انیمیشن جشنواره 5 قاره (FICOCC) ونزوئلا، بهترین کارگردان جوان جشنواره 5 قاره (FICOCC) ونزوئلا، بهترین انیمیشن جشنواره فیلم و آکادمی هنر جنوب(SFAAF) شیلی، دیپلم افتخار بهترین طراحی صدا جشنواره فیلم و آکادمی هنر جنوب(SFAAF) شیلی، بهترین انیمیشن جشنواره کراون وود (Crown Wood International Film Festival) هند، بهترین انیمیشن اکشن جشنواره بین المللی فیلم رُم(Rome International Movei Awards) ایتالیا، بهرین فیلم بلند جشنواره سوکال(SoCal) آمریکا، انتخاب در رجشنواره بین المللی فیلمهای سرخ (The RED Movie Awards) فرانسه و ...

این پویانمایی به دلیل تکنیک خاص، یک دستاورد برای صنعت انیمیشن ایران محسوب می شود. کارگردانی شمشیر و اندوه را عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه کنندگی مهدی جعفری جوزانی برعهده داشته اند که به زودی با تغییراتی اندک راهی اکران عمومی در سینماهای کشور خواهد شد و اکران جهانی خود را از آبان ماه بر پرده سینمای جهان و پلتفرم های معتبر شروع خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب