دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازدید خبرنگاران از ۲۰هزار واحد مسکونی در پایتخت؛

ضرورت‌های ورود شهرداری به موضوع مسکن/ ۴۴۰۰ واحد مسکونی امسال تکمیل می‌شود

ضرورت‌های ورود شهرداری به موضوع مسکن  ۴۴۰۰ واحد مسکونی امسال تکمیل می‌شود
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضرورت‌های ورود شهرداری به موضوع مسکن را تشریح کرد.
کد خبر : 931054

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرنگاران امروز از ۲۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن شهرداری پایتخت بازدید کردند.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این برنامه به چرایی ورود شهرداری به مسکن اشاره و به تبیین آن پرداخت و گفت: ضرورت این ورود عبارتند از تولید ناکافی مسکن در تهران و رشد سرسام آور قیمت آن، استطاعت پذیر نبودن مسکن تولیدی و ناتوانی خانوارها برای تصرف آن و در نتیجه خروج بخشی از شهروندان از شهر و اسکان در حاشیه، رشد چهار برابری جمعیت حاشیه نشین (رشد میزان اجاره نشینی و عبور آن از ۵۰ درصد.

هدایت در بخش دیگر با تاکید بر اینکه رویکردهای شهرداری تهران پای کار آوردن همه ظرفیت‌های شهر و شهرداری تهران در زمینه  مجوزها، عوارض، تسهیل فرآیندها برای حضور و مشارکت نهادها دستگاه ها و به ویژه بخش خصوصی و ... و توجه به تأمین خدمات و ایجاد محلات الگو است، متذکر شد: زمانی که قرارگاه تشکیل شد، یک کارگروه ایجاد شد. این کارگروه تمامی اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و همچنین محدوده بی دفاع شهری را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: ما با بازیگران اصلی حوزه مسکن در شهر تهران حدود ۵۳۲ هزار واحد توانستیم تفاهم نامه امضا کنیم و بعد کارگروه تخصصی شهرسازی ایجاد شد که حدود ۲۸۵ هزار واحد از این تفاهمنامه‌ها به دستور نقشه رسیدند. باقی هم به دلیل قرار گرفتن زمین ها در پهنه سبز، باغات و یا مغایرت از دستور کار خارج شدند. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه همه ۲۸۵ هزار واحد مجوز کمیسیون ماده پنج را اخذ کرده اند، تصریح کرد: در قرارگاه جهادی مسکن قرار بود موانع تولید مسکن را برطرف کنیم، زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و ظرفیت‌های تولید مسکن در تهران را فعال کنیم، شهرداری تهران از ابتدا قصد تصدی گری در حوزه مسکن را نداشت و به دنبال تسهیل گری بود. 

۴۴۰۰ واحد مسکونی امسال تکمیل می‌شود
 
وی درباره ۳۰ هزار واحد که سازمان نوسازی اقدام به ساخت آن کرده است، گفت: این پروژه مشارکتی است که بخشی از آن طریق مشارکت زمین با عوارض و برخی صرفا با عوارض تامین می‌شود. بخشی از واحدها هم متعلق به شهرداری تهران است. از این پروژه‌ها ۴۴۰۰ واحد امسال تکمیل می‌شود.
 
گزارش خبرنگار آنا اضافه می‌کند؛ میزان پیشرفت ۲۰هزار واحد مسکونی پروژه‌های شهری که مورد بازدید امروز خبرنگاران قرار گرفت:

۱ محله اعلایین  (رضوان شهرری)منطقه ۲۰
۹۷۲واحد مسکونی/مرحله:گودبرداری/درصد پیشرفت:۱۰٪

۲.محله حکمت/ منطقه ۲۰/ ۳۷۴ واحد /مرحله:گود برداری واتمام اخذ پروانه/درصد پیشرفت۱۰ درصد

۳.هلال احمر.منطقه۱۱/۲۴۲ واحد؛/مرحله:سفت کاری/ ۷۰ درصد پیشرفت

۴.ساصد منطقه ۱۳/ ۱۵۰۰ واحد٪ پیشرفت۱۰٪ /مرحله فونداسیون

۵.اکباتان محله باع بهشت (الگو )منطقه ۱۹ 
۱۹۲۰ واحد؛پیشرفت:٪ ۸ /اتمام خاک برداری

۶.نفراباد منطقه۲۰ /۱۶۸ واحد/پیشرفت۵۰٪/ مرحله: از اتمام  تا اسکلت تا اتمام فنداسیون 

۷.باغ اذری :منطقه ۱۶/شوش هرندی/۲۵۲واحد/پیشرفت ۴۰٪ درصد /مرحله: اسکلت و اتمام فنداسیون

۸.محله آرام/منطقه:۱۸/ تعداد واحد۹۰۰/پیشرفت:۲۵٪ /مرحله اتمام اسکلت در یک سوم بلوکها

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب