دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1403 - 14:45

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل کریدور‌های ریلی

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل کریدور‌های ریلی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باید به صورت جدی به تکمیل کریدور‌های ریلی پرداخت و با توجه به آن که کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدور‌های ریلی و اتصال آن به کریدور‌های مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.
کد خبر : 931044

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزانه صادق امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اساس ریل و مسیر راه‌آهن در کشور ایران تمدن ساز بوده و بسیاری از سکونتگاه‌های زیستی با عبور ریل ایجاد شده‌اند.

وی گفت: شاهکار مهندسی در حوزه ریل که با تلاش مهندسان ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد شده و در اختیار ملت ایران قرار گرفته، بخشی از هویت ملت ایران شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: با دیدگاه بلند رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت ژئوپلیتیک و ارتباطات ایران با کشور‌های همسایه که بر تکمیل کریدور‌های ریلی تاکید دارند، باید این امور توسعه‌ای را بیش از پیش مورد تاکید قرار داد.

صادق در ادامه اظهار داشت: همه مدیران در حوزه راه آهن زحمتکش‌اند و اکنون باید به صورت جدی به تکمیل کریدور‌های ریلی پرداخت و با توجه به آن که کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، اگر تکمیل و توسعه کریدور‌های ریلی و اتصال آن به کریدور‌های مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم، فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

لزوم ارتقای منزلت و تعامل با کارکنان راه آهن

وی ادامه‌داد: موضوع دیگر تعامل با کارکنان راه‌آهن است، تعامل با هزاران نفری که در این صنعت می‌کوشند، بسیار با اهمیت است و این تعامل باید بسیار دقیق و سنجیده تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: مسئله دیگر تعامل با بحش خصوصی است و در‌ها باید به سوی همه ارکان بخش خصوصی که در حوزه ریلی کار می‌کنند در کمال عدالت باز باشد، شرکت‌ها باید برای کار در این حوزه با یکدیگر رقابت کنند و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی‌تر پیش برده شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، صادق تصریح‌کرد: با بودجه دولتی راه‌آهن نمی‌توان طرح‌های موجود را پیش برد و به همین دلیل بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: حوزه ریلی نقشی بسیار مهم در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست بودن، می‌تواند ایمنی حمل‌ونقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی را محقق کند. از این رو ظرفیت‌های موجود باید به صورت حداکثری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ضرورت افزایش سرعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار و مسافر

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در بخش باری باید اقدامات جدی انجام شود، گفت: سرعت حمل‌ونقل ریلی در حوزه باری و مسافری قابل قبول نیست و افزایش این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود.

صادق تاکید کرد: ترسیم و توصیف واقعیاتی که هم‌اکنون با آن مواجهیم، مهمترین گامی است که مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید به انجام برساند و نقاط ضعف و چالش‌ها باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی شود تا بتوان در سریعترین زمان نسبت به رفع چالش‌ها اقدام کرد که در این راستا بدنه راه‌آهن باید به صورت حداکثری به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب