دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1403 - 11:18

آمریکا از غول‌های فناوری خواست فیلترینگ را در ایران و روسیه دور بزنند

آمریکا از غول‌های فناوری خواست فیلترینگ را در ایران و روسیه دور بزنند
کاخ سفید بار دیگر به خود اجازه داد تا در امور داخلی کشور‌های مستقل مداخله کند و این بار برای رسیدن به هدف انتخابی خود، روی کمک غول‌های فناوری حساب باز کرده است.
کد خبر : 930630

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاخ سفید با برگزاری نشستی، غول‌های فناوری آمریکا را گرد هم آورد تا از آنها بخواهد به دور زدن فیلترینگ در کشور‌های مستقلی که زیر بار سیاست‌های دولت واشنگتن نمی‌روند، کمک کنند.

در این نشست که با حضور مسئولان شرکت‌های آمازون، گوگل، آلفابت، مایکروسافت، کلودفلر و همچنین فعالان جامعه مدنی برگزار شد، به طور مشخص از حضار خواسته شد که پهنای باند دیجیتال را برای ابزار‌های دور زدن فیلیترینگ در کشور‌هایی مانند ایران، روسیه و میانمار افزایش دهند.

«صندوق فناوری بازار» که از حمایت دولت واشنگتن برخوردار است، مدعی است که در طول یک دهه گذشته، ماهانه از ۹ میلیون کاربر وی‌پی‌ان در این کشور‌ها پشتیبانی کرده حال آنکه این رقم در چند سال اخیر به دلیل افزایش تقاضا به‌ویژه از سوی کاربران ایرانی و روسی به بیش از ۴ برابر رسیده است.

ناگفته نماند که از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، آمریکا بودجه بیشتری به وی‌پی‌ان‌های تحت حمایت این صندوق اختصاص داد.

در حال حاضر، هر ماه حدود ۴۶ میلیون نفر از وی‌پی‌ان‌های تحت حمایت آمریکا استفاده می‌کنند و اکنون واشنگتن به دنبال تزریق منابع بیشتر به صندوق فناوری بازار برای پوشش هرچه بیشتر کاربران است.

نمایندگان گوگل، آمازون و مایکروسافت به درخواست‌های «رویترز» برای اظهارنظر در باب این موضوع پاسخی ندادند، اما سخنگوی شرکت کلودفلر از قصد خود برای همکاری با محققان در راستای مستند کردن موارد قطع اینترنت و سانسور خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته