دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی ظرفیت دانش بنیان‌ها در صنایع کشور (۶۵)

سه ضلع توسعه بازاریابی دیجیتال در صنعت فولاد

سه ضلع توسعه بازاریابی دیجیتال در صنعت فولاد
یک فعال استارت‌آپی معتقد است؛ افزایش مهارت، شتاب بخشی در استفاده از دانش و فناوری، سرعت بخشی و تحول در نظام آموزش، سه ضلع اصلی لزوم بازاریابی دیجیتالی به ویژه در صنعت فولاد کشور است.
کد خبر : 930240

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، صنعت فولاد از همان مراحل ابتدای استخراج از معدن تا هنگام تولید و در نهایت توزیع به دست مصرف کننده، منجر به اشتغال‌زایی و تولید مشاغل متعدد می‌شود. امروز با توسعه صنعت دیجیتال این زنجیره از حالت سنتی به وضعیت نوین در حال حرکت است. به طوری که برخی شرکت ها با توجه به نیاز مصرف کننده اقدامات متعددی در راستای خرید و فروش آنلاین این محصول کرده اند.

در این بین رقابت آنلاین بر سر معاملات آهن به عنوان بازار نوین برای مصرف کننده می تواند بخشی از مشکلات حضور فیزیکی در بازار را مرتفع کند، اما بازار آنلاین خرید و فروش آهن چه مزایایی دارد؟

بهراد منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به افزایش تقاضای فعالان صنعت فولاد در بازاریابی دیجیتالی اظهار کرد: در حال حاضر با قوی شدن زیر ساخت اینترنتی کشور و رونق گرفتن فضای مجازی، باعث شده است معاملات دیجیتالی در فضای مجازی برای صاحبان کسب‌وکارهای مختلف سودآور شود.

شفافیت سایت‌های مجازی معتبر در خرید و فروش آهن

فعال استارت‌آپ ادامه داد: ساختار خرید فروش آهن از شیوه سنتی به سبک جدید تغییر کرده است، بطوری که بخش زیادی از آن از طریق سایت‌های معتبر و ثبت شده در سراسر  کشور به صورت شفاف این نوع معاملات انجام می‌شود.

مرتضوی فعال صنعت فولاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه استفاده ازچه فناوری باعث تمایز این فعال فولاد با فعالان دیگر شد گفت: با داشتن‌ ERP، "ای ار پی" ( طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی را شامل می شود که هدف آن، گردآوری تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان در یک سیستم واحد و در نهایت بهبود عملکرد سازمان می باشد) می‌توان ساختار درونی معاملات را سرعت بخشید و با این شفافیت دیگر نمی توان سود بالای دریافت کرد در نتیجه باید تراکنش و تعداد معاملات افزایش یابد.

به گفته این فعال بازاریابی دیجیتال؛ افزایش مهارت، دانش و فناوری، سرعت بخشی و تحول در نظام آموزش، سه ضلع اصلی لزوم بازاریابی دیجیتالی به ویژه در صنعت فولاد کشور است.

صنعت فولاد

افزایش خدمات دهی به مشتریان آنلاین صنعت آهن

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد معاملات و تراکنش‌ها به طبع، خدمات به مشتری نیز افزایش می‌آید؛ در سال‌های گذشته مهمترین و اصلی‌ترین ساختار خرید وفروش آنلاین آهن، خدماتی است که به مشتری داده می شود چرا که مشتری ارزشمندترین دارایی صنعت فولاد است.

منتظری با بیان اینکه خرید و فروش آهن آلات به صورت آنلاین یک ساختار یکپارچه همچون شرکت‌های مادر تخصصی است گفت: ما در حوضه خدمات فقط ۵ تا ۶ شرکت ثبتی در حال حاضر داریم.

فعال صنعت بازاریابی دیجیتال در رابطه با اینکه چند درصد فروش آهن به صورت آنلاین است بیان کرد: در حال حاضر امار دقیقی در رابطه با اینکه چند درصد فولاد به صورت انلاین فروخته می شود در دست نداریم، اما مصرف آهن در داخل کشور به طور تقریبی ۱۵ میلیون تن است در این میان ۴ تا ۵ میلیون تن به فروش ریتیل(خرده فروشی) اختصاص دارد، که ۲۵ درصد از این فروش متعلق به بازار‌های آنلاین است؛ درحال حاضر در بین مردم فروش به صورت سنتی رایج‌تر است.

منتظری در ادامه گفت: ساختار جدید بورس مزیتی جدیدی است که برای صنعت فولاد اطلاق شده است و صنعت فولاد از این شرایط جدید رضایت دارد و انتظار تداوم چنین ترکیب هایی در بخش معاملات سایر محصولات و کالاهای اساسی و مورد نیاز بیشتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب