دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 00:03
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

جذب حداکثری ایده‌های نو در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی/ محصولات دانش‌بنیان تجاری‌سازی می‌شوند

جذب حداکثری ایده‌های نو در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی  محصولات دانش‌بنیان تجاری‌سازی می‌شوند
رئیس سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر جذب حداکثری ایده‌های نو در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را از اهداف این سرای نوآوری برشمرد.
کد خبر : 929764

محمد کارگر رئیس سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره چگونگی راه‌اندازی، فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های سرا اظهار کرد: این سرا سال ۱۴۰۲ با هدف بسترسازی و ایجاد تعامل در راستای توسعه فناوری و نوآوری مرتبط با حوزه دانش‌بنیان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دست با تمرکز بر ایجاد و توسعه مرکز نوآوری تخصصی این صنعت ایجاد شد.

رئیس سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی اضافه کرد: این سرا با رویکرد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه صنعت تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دست، احصای نیاز‌های استراتژیک و کلان کشور در این صنعت و توسعه زنجیره ارزش آن صنعت با بهره‌مندی از ظرفیت واحد‌های فناور و دانش‌بنیان و نیز تعدد شرکت‌های پتروشیمی، نفتی و گازی مستقر در شهرستان عسلویه راه‌اندازی شده است.

وی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهربیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با مدیران عامل و مسئولان شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و انعقاد تفاهم‌نامه زمین به متراژ ۳۵۰۰ متر مربع در شهرستان جم به منظور ساخت سرای نوآوری به ارزش ۷ میلیارد تومان از تازه‌ترین اقدامات انجام شده است.

کارگر با توجه به نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: مدیران استانی و شهرستانی و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز منطقه عسلویه تعامل و ارتباط خوبی در آغاز فعالیت با سرای نوآوری داشته‌اند تا آنجایی که جلسات متعددی با مدیران عامل برگزار شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت متمرکز سرا در زمینه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری، چه فعالیتی در سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته است؟ تشریح کرد: برگزاری نشست با مدیرعامل شرکت مخازن سبز عسلویه به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های متعدد با معاون منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی، جلسه با مدیران شرکت پتروشیمی هرمز خلیج فارس، نشست با مدیران شرکت پتروشیمی نوری، نشست با مدیران شرکت پتروشیمی دماوند و مدیران کارگاه مرکزی این شرکت، نشست با مدیر توسعه محصول، نوآوری وفناوری پتروشیمی نوری و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ازجمله فعالیت‌‌ها بوده است.

این مسئول برنامه‌های پیش روی سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی را تشریح کرد و به آنا گفت: فعال کردن ظرفیت‌های کشوری به میزبانی شهرستان عسلویه در قالب همایش‌ها و نشست‌های ملّی- که در حقیقت یک نوع انعکاس دستاورد‌ها و پایه ریزی گفتمان پیشرفت و ریل‌گذاری دیپلماسی علمی مشترک صنعت و خانواده‌ بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود- جذب حداکثری ایده‌های نو در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان از دیگر اهداف این سرای نوآوری است.

کارگر تأثیرگذاری سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آغاز کار سرای نوآوری در عسلویه نمی‌گذرد در حال رایزنی و جذب شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان هستیم. به لحاظ اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از ایده پردازی آغاز کرده تا به تولید و سوددهی می‌رسند و می‌توان چشم‌انداز خوبی برای همکاری شرکت‌ها با دانشگاه و تجاری‌سازی محصولات متصور بود که به درآمد دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته رئیس سرای نوآوری تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، استقبال دانشجویان، اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان از ایجاد سرای نوآوری در سطح خوب و مورد انتظار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته