دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرهادی: تأمین نیروی انسانی متوازن از نیازهای اساسی آموزش‌وپرورش است

فرهادی: تأمین نیروی انسانی متوازن از نیازهای اساسی آموزش‌وپرورش است
سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه نیاز به تامین نیروی انسانی متوازن از نیاز‌های اساسی آموزش و پرورش است، گفت: در نقاطی که جمعیت زیادی وجود دارد، آموزش و پرورش باید بتواند نیروی انسانی را نسبت به فضا پیش‌بینی کند تا درصدد تامین آن برآید.
کد خبر : 928702

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه دولت چهاردهم برای چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: به‌صورت کلی در ابتدا باید نیاز‌های اصلی آموزش و پرورش را جویا شویم.

تأمین نیروی انسانی متوازن در آموزش‌و‌پرورش

وی با بیان اینکه نیاز به تامین نیروی انسانی متوازن از نیاز‌های اساسی آموزش و پرورش است، ابراز کرد: در نقاطی که جمعیت زیادی وجود دارد، آموزش و پرورش باید بتواند نیروی انسانی را نسبت به فضا پیش‌بینی کند تا درصدد تامین آن برآید.

کیفیت محتوای کتب درسی آموزش‌وپرورش

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محتوای کتاب‌های درسی باید در اولویت قرار بگیرد، عنوان کرد: آموزش و پرورش عموماً در موضوع محتوا با چالش خاصی مواجه نیست. کتاب‌های درسی نیز از محتوای خوبی برخوردار است.

برخی از چالش‌ها خارج از اراده آموزش‌وپرورش است

فرهادی با بیان اینکه کتاب‌های درسی با محتوا و کیفیت خوبی مدیریت می‌شود، ادامه داد: این اوامر به‌خوبی در آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی، چاپ کتب درسی به‌موقع انجام و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته می‌شود؛ اما بخشی از مسائل و چالش‌های موجود خارج از اراده آموزش و پرورش است.

رشد 7 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی را چه کنیم؟

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به افزایش جمعیت در برخی از مناطق شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: گاهی اوقات متوجه می‌شویم که در برخی از مناطق برای مثال جمعیت دانش‌آموزی به‌صورت ناگهانی افزایش ۷ هزار نفری داشته است.

فرهادی: تأمین نیروی انسانی متوازن از نیازهای اساسی آموزش‌وپرورش است

چگونگی تعامل مدیریت کلان کشور با آموزش‌وپرورش

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باعث می‌شود مسائلی همچون مهاجرت اتباع دیده شود، تصریح کرد: لذا سایر کنشگران حوزه جمعیت، شهرها، روستا‌ها و مدیریت کلان کشور باید در برنامه‌ریزی خود با آموزش و پرورش تعامل بیشتری داشته باشد تا با مشکلات این‌چنینی در آموزش و پرورش برخورد نداشته باشیم.

به‌کارگیری دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان

فرهادی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت دانشجومعلمان تلاش می‌کنیم، یادآور شد: در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تمام تلاشمان را در به‌کارگیری دانشجومعلمان انجام می‌دهیم و آنچه در این دانشگاه اهمیت دارد، این است که دانشجومعلمان در همان مناطق بمانند و تقاضای انتقال نداشته باشند.

آموزش‌وپرورش آخرین جبهه به‌شمار می‌آید

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آخرین جبهه تلقی می‌شود، عنوان کرد: این دستگاه همیشه بیشترین تلاش را برای تربیت دانش‌آموزان انجام می‌دهد؛ لذا برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که تمامی مشکلات ریشه در آموزش و پرورش دارد.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر این وزارتخانه برای منطقه‌ای که ۴ هزار نفر افزایش جمعیت داشته است، چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد. با وجود اینکه هیچ بازخوردی همواره از اتفاق‌های این‌چنینی به آموزش و پرورش ارائه داده نشده است.

ساخت مدرسه به زمان و اعتبار نیاز دارد

فرهادی با اشاره به اینکه ایجاد فضای آموزشی برای پنج هزار نفر کار راحتی نیست، اظهار کرد: اگر از قبل نیز این موضوعات به آموزش و پرورش ارائه داده شود، باز هم ساخت فضای آموزشی برای این میزان دانش‌آموز به‌صورت ناگهانی امکان‌پذیر نیست، زیرا ساخت مدرسه به زمان و اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از بهره‌ورترین دستگاه‌های کشور است، تصریح کرد: این دستگاه با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را ایجاد کرده است و نهایتا توانسته است، دانش‌آموزان را در سر کلاس حاضر کند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به برخی از معضلات موجود، عنوان کرد: در برخی از کلاس‌ها معضلاتی مانند تراکم کلاس چهل نفره وجود دارد. هیچ مسئولی راضی به برگزاری چنین کلاس‌هایی نیست؛ اما گا‌ها مجبوریم به دلیل اینکه همه دانش‌آموزان در کلاس حضور داشته باشند، ثبت نام همه را به‌صورت کامل انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته