دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر آموزش و پرورش: ایران قوی از خانواده قوی شکل می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش: ایران قوی از خانواده قوی شکل می‌گیرد
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته باشد ریشه آن این است که هسته جهان یعنی خانواده به سستی گراییده است.
کد خبر : 928901

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی که امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خانواده و شکل دادن به خانواده طبیعی مبتنی بر فطرت الهی و انسانی تاکید بسیار زیادی شده است. خانواده آن چیزی است که امروز هم می تواند عامل انحطاط یک جامعه، عامل سعادت و شکوه و شه‌مندی جامعه  باشد. خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است که اگر این هسته هسته ای غنی و قوی باشد آن جامعه جامعه غنی و قوی خواهد بود.

وی افزود: اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته باشد ریشه آن این است که هسته جهان یعنی خانواده به سستی گراییده است. امروز اگر در دنیا شاهد اتفاق هایی هستیم که در ذهن هم قابل تصور نیست، ریشه آن را در خانواده کسانی که چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید جستجو کرد.

صحرایی با بیان اینکه بازگشت به خانواده و تاکید بر خانواده مبتنی بر فطرت الهی و فطرت انسانی پیام پیامبرگونه رئیس‌جمهور شهید ما بود، اظهار کرد: پیام او به دنیا آن بود که اگر می خواهید سعادت بر شرارت پیشی بگیرد، خانواده ها را دریابید و تشکیل خانواده طبیعی را دریابید. بسیاری از اتفاقایی که امروز در جهان در حال وقوع است در دایره ادراک ما نمی‌گنجد. تصوری از آن در حالت طبیعی برای ما وجود ندارد که به فضل الهی در کشوری زندگی می کنیم که بنیان‌های او همان بنیان‌های فطری هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده بزرگ‌ترین خطری است که در سابقه بشری دیده شده است. فرزند بیشتر نه تنها در گرو لزومی درآمد بیشتر نیست، بلکه عامل درآمد بیشتر هم است. این را کسانی می فهمند که خودشان تجربه یک زمانی به بهانه تربیت بهتر شعار فرزند کمتر در جامعه به گفتمان تبدیل شد.

صحرایی با بیان اینکه طول کشید تا بفهمیم این یک توطئه بزرگ بوده است، ابراز کرد: پدران ما فرزند بیشتری و تربیت بهتر داشتند. پدران آن‌ها نیز  با درآمد کمتر فرزند بیشتر و تربیت بهتر داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته