دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس قرارگاه اربعین فراجا؛

پارکینگ اربعین ۴۸ هزار نفر گنجایش دارد/ ۸۲ درصد زائران با وسیله شخصی راهی مرز شده‌اند

پارکینگ اربعین ۴۸ هزار نفر گنجایش دارد   ۸۲ درصد زائران با وسیله شخصی راهی مرز شده‌اند
رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: در مهران پارکینگ‌ها مشکلی ندارد و پارکینگ اربعین ۴۸ هزار نفر گنجایش دارد و دیروز ۳۰ هزار خودرو در این پارکینگ بود که امروز هم خالی و هم مجدد شارژ می‌شود.
کد خبر : 928429

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمد شرفی رئیس قرارگاه اربعین فراجا با بیاناینکه امسال یکی از منظم ترین راهپیمایی‌های اربعین را داشته ایم و زائران با رعایت قوانین با منطق مسیر را طی کرده‌اند، گفت: حدود ۳ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و ۲ میلیون و ۶۰۰ نفر مشرف و یک میلیون به وطن بازگشته اند.

سردار شرفی ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا تلاقی رفت و برگشت نزدیک هم است و ۸۲ درصد زائران با وسیله شخصی آمده اند و باید رانندگی کنند، گفت: رانندگان مراقب خواب آلودگی خود باشند و حتماً قبل رانندگی استراحت، چرخ خودروها را تنظیم و در مسیر حتماً استراحت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: در مهران پارکینگ‌ها مشکلی ندارد و پارکینگ اربعین ۴۸ هزار نفر گنجایش دارد و دیروز ۳۰ هزار خودرو در این پارکینگ بود که امروز هم خالی و هم مجدد شارژ می‌شود.

وی بیان داشت: هزینه پارکینگ ۳۰ هزار تومان است و پلیس ۱۱۰ را مستقر در پارکینگ‌ها داریم و اگر زائران شکایتی داشته باشند همکاران ما حضور دارند و اگر خارج عرف هزینه پارکینگ دریافت شود، عودت داده می‌شود و زائران حتماً با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند و ما با متخلفان در پارکینگ‌ها برخورد می‌کنیم.

سردار شرفی با اشاره به اینکه زائران فاصله پارکینگ تا پایانه باید رایگان جابجا شوند و مبالغی نباید توسط اتوبوس‌ها دریافت شود، گفت: موکب‌های عراقی خدمات روز اربعین ارائه نمی‌دهند، لذا زائران به صورتی برنامه ریزی کنند که روز اربعین به کشور برگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته