دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هاشمی: قرائت غرب از زن، بهره گیری از ظواهر و تمرکز  بر تن نه فکر و جایگاه و منزلت اوست

هاشمی: قرائت غرب از زن، بهره گیری از ظواهر و تمرکز  بر تن نه فکر و جایگاه و منزلت اوست
مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر خبر داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تقویت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک بین‌المللی، کارگروه‌های منطقه‌ای تاسیس می‌کند.
کد خبر : 928068

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سومین همایش ملی «زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی» که به همت معاونت امور بانوان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و کانون بسیج اساتید واحد یادگار امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش، به فلسفه برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در سال97 با مشارکت گسترده متفکران و صاحب‌نظران ایرانی و بر اساس جهان‌بینی و اصول اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده‌پژوهانه تحولات جهانی طراحی شد.

وی بیان کرد: چارچوب این الگو معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه‌ فکر، علم، معنویت و زندگی بسوی تمدن نوین اسلامی - ایرانی در نیم‌قرن آینده است بمحض تدوین "الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت"، امام خامنه ای فراخوانی به دستگاهها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی دادند .فلسفه شکل گیری و بر پایی این همایش لبیک به فراخوان نائب امام زمان علیه السلام برای تحقق دغدغه معظم له بود.

هاشمی افزود: در همان سال ۹۷ پس از ابلاغ الگوی پایه پنجاه ساله توسط امام خامنه ای معاونت بانوان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت یافت و مصمم شد با تمام توان در حوزه زنان در الگوی ابلاغی ورود کند و بر مبنای تدابیر شمار های 9 و 41 الگو که در دوگانه های محوری همایش مشهود است اقدام کردند. قطعا مجموعه مقالات پژوهشی متخصصین که در این همایش ها ارائه و منتشر شده است می تواند در حوزه اجرای الگوی پایه پنجاه ساله راهگشا و اثر بخش باشد.

عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت همایش اشاره کرد و گفت: محوریت این همایش دوگانه‌های یست که زن پایه و بانوپایه است و جزو کلان نقش‌هایی است که زن می‌تواند در جامعه ایفا کند

وی ادامه داد: تمرکز علمی و پژوهشی بر حضور زن در آینده جامعه باور به ارزش‌های متعالی نسبت به زن در نظام اسلامی و انقلاب اسلامی می‌باشد. از ابعاد ارزشمند این همایش ، بعد انقلابی بودن همایش است ، در این همایش به دوگانه‌هایی توجه و انتخاب شده که سال‌هاست دشمن بر آن تمرکز داشته و دارد تا بتواند القای یاس و ناامیدی و ناکارآمدی داشته باشد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بازنمایی، یادآوری و پردازش نقش زن در تحقق تمدن نوین اسلامی که از مطالبات و دغدغه‌های نائب امام زمان است در شرایط کنونی اقدامی قابل تحسین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته