دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1403 - 02:02

آیا هریس ورق را بر می گرداند؟/ دموکراتها و معضل آرای سفیدپوستان

آیا هریس  ورق را بر می گرداند؟  دموکراتها و معضل آرای سفیدپوستان
احتمال دارد فرماندار ۶۰ ساله ایالت مینه‌سوتا بتواند در مقام معاون نامزد حزب دموکرات، آرای رای‌دهندگان سفیدپوست محافظه‌کار را جذب کند. به عبارت بهتر، «کامالا هریس» قصد دارد از توان «تیم والز» برای بهبود وضعیت نامناسب دموکرات‌ها در سبد رای سفید‌پوستان استفاده کند.
کد خبر : 927911

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد دمکرات‌ها برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «تیم والز» معلم پیشین و فرماندار فعلی ایالت مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب کرد. او می‌خواهد با والز وارد رقابت انتخاباتی با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان و معاونش «جی دی ونس» شود.

ارزیابی برخی ناظران این است که او با چهره‌ای مانند والز می‌تواند آرای بخشی از رای‌دهندگان سفیدپوست و روستایی را جذب کند. یعنی او نه تنها بر رای جامعه سفیدپوستان آمریکا، بلکه بر رای افرادی که در حاشیه شهر‌ها به سر می‌برند می‌تواند تاثیر بگذارد. 

این مرد ۶۰ ساله فرماندار ایالتی است که سال‌ها است در دست دموکرات‌ها بوده. اما در این دور احتمالا بتواند چهره مطلوبی برای بخشی از رای‌دهندگانی باشد که در دور قبلی با اکثریت قاطع به دونالد ترامپ رای دادند. والز قبل از اینکه فرماندار مینه‌سوتا شود، چندین بار جمهوریخواهان را در انتخابات مجلس نمایندگان شکست داده است. او قبل از فعالیت سیاسی خود، بیش از دو دهه عضو گارد ملی بوده است.

 معاون نامزد ریاست جمهوری می‌تواند اهمیت زیادی برای تبلیغات انتخاباتی داشته باشد و بسته به پیشینه، محبوبیت یا توانایی تأثیرگذاری بر گروه‌های مهم رأی‌دهندگان، به پیروزی یا شکست کاندیدای ریاست جمهوری کمک کند.

هریس اولین زن سیاه‌پوست و اهل آسیای جنوبی است که به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کرده است. «جو بایدن» سکان‌دار فعلی کاخ سفید، پایان ماه جولای از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد و میدان را به هریس واگذار کرد.

 معاون نامزد ریاست جمهوری می‌تواند اهمیت زیادی برای تبلیغات انتخاباتی داشته باشد و بسته به پیشینه، محبوبیت یا توانایی تأثیرگذاری بر گروه‌های مهم رأی‌دهندگان، به پیروزی یا شکست کاندیدای ریاست جمهوری کمک کند

در این مدت کوتاه، صد‌ها میلیون دلار کمک مالی تبلیغاتی برای هریس جمع آوری شده است. او همچنین به سرعت حمایت تعداد زیادی از نمایندگان دموکرات را جلب کرد و حزب نامزدی رسمی او را عصر روز دوشنبه پنجم اوت (۱۵ مرداد) اعلام کرد. کنگره حزب از ۱۹ تا ۲۲ اوت و انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر برگزار می‌شود.

در نظرسنجی‌ها، ترامپ و هریس به یکدیگر نزدیک هستند. هریس و والز این روز‌ها تور تبلیغاتی خود را در چندین ایالت کلیدی آغاز کرده‌اند- ایالت‌هایی که تعیین کننده نتایج نهایی انتخابات هستند. این ایالت‌ها از جمله آریزونا، نوادا، جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین هستند. 

کمپین ترامپ نیز همزمان در این ایالت‌ها کارزار تبلیغاتی خواهد داشت. معاون ۳۹ ساله ترامپ که سناتور ایالت اوهایو است، به‌ویژه در میان پایگاه فوقِ محافظه‌کار ترامپ محبوبیت خاصی دارد. او که منتقد سابق ترامپ است، یکی از امید‌های جمهوریخواهان برای آینده است. با این حال سخنان زن‌ستیزانه او تا همین جا نیز کار را برای ترامپ دشوار کرده و می‌تواند آرای بخش‌هایی از زنان را از جبهه جمهوریخواهان بگیرد. در این صورت، تجمیع آرای بخش مهمی از زنان آمریکایی و افراد حاشیه‌نشین سفیدپوست، می‌تواند شرایط را در ایالات خاکستری به ضرر جمهوری‌خواهان و به سود دموکرات‌ها تغییر دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته