دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 13:11
رقابت ۲۰۲۴ آمریکا؛

ستاد انتخاباتی «هریس» هم هدف حمله سایبری قرار گرفت

ستاد انتخاباتی «هریس» هم هدف حمله سایبری قرار گرفت
بعد از ادعا‌ها مبنی بر حمله سایبری به کارزار انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون نوبت اردوگاه دموکرات‌ها است که ادعای مشابهی را مطرح کنند.
کد خبر : 927660

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورونیوز، ستاد انتخاباتی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات رقابت ۲۰۲۴، مدعی شد که مطابق هشدار اف‌بی‌آی هدف حمله هکر‌های خارجی قرار گرفته است.

این ادعا پس از آن مطرح شد که ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه ادعا کرد هکر‌هایی که احتمالا تحت حمایت ایران بوده‌اند، به برخی مکاتبات داخلی مهم این ستاد دست یافته‌اند.

اف‌بی‌آی نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که تحقیقات در مورد دخالت عوامل خارجی در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته ایران را به تلاش‌ برای دخالت در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده ماه گذشته نیز اعلام کردند که ایران در تلاش برای انجام اقدام‌های تخریبی علیه دونالد ترامپ است. ایران این اتهام را رد کرده است.

شرکت مایکروسافت روز جمعه ۱۹ مرداد مدعی شد که هکر‌های وابسته به ایران در ماه‌های اخیر وب‌سایت‌های خبری جعلی ایجاد کرده و خود را به‌عنوان فعال سیاسی معرفی کرده‌اند تا رأی‌دهندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش‌ها پیرامون هک کارزارهای انتخاباتی آمریکا گفته بود: «ما اعتباری برای این اخبار قائل نیستیم. دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته