دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 10:54

مایکروسافت علیه ایران اتهام سایبری مطرح کرد

مایکروسافت علیه ایران اتهام سایبری مطرح کرد
شرکت مایکروسافت با تکرار ادعای نهاد‌های اطلاعاتی ایالات متحده می‌گوید که هکر‌های وابسته به ایران به دنبال اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند.
کد خبر : 926602

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پژوهشگران مایکروسافت امروز جمعه مدعی شد که هکر‌های وابسته به ایران در ماه میلادی ژوئن تلاش کردند به حساب کاربری یک مقام بلندپایه آمریکایی دخیل در کارزار ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

گزارش مایکروسافت در تکمیل ادعای مقام‌های ارشد اطلاعاتی ایالات متحده ارائه می‎شود که اتهام استفاده از حساب‎های جعلی برای پاشیدن بذر نفاق سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به ایران نسبت می‌دهند.

آنگونه که از ادعای مایکروسافت برمی‌آید، یک گروه وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ایمیل فیشینگ به حساب یک مقام بلندپایه کارزار انتخاباتی آمریکا ارسال کرده و گروه هکری دیگری هم تلاش کرده به حساب کاربری یکی از مقامات محلی آمریکا دسترسی پیدا کند.

حتی ادعا شده که این اقدامات بخشی از تلاش برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات در ایالت‌های کلیدی با بیشترین تعداد رای‌دهندگان مردد است.

اتهام توسل به سایت‌های خبری جعلی برای تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان آمریکایی هم از دیگر اتهام‌های مطرح‌شده از سوی مایکروسافت است.

پیشتر نیز «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران به همراه روسیه و چین به دنبال تأثیرگذاری در روند انتخابات ایالات متحده هستند.

این در حالی است که هیئت نمایندگی ایران با رد این اتهام‌ها تأکید کرده بود که «انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسئله داخلی این کشور است و ایران در آن مداخله نمی‌کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته