دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 11:21

ایران: قصدی برای مداخله در انتخابات آمریکا نداریم

ایران: قصدی برای مداخله در انتخابات آمریکا نداریم
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک هرگونه تلاش برای تاثیر‌گذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به صراحت رد کرد.
کد خبر : 924854

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به رسانه‌های‌ آمریکایی در مورد صحبت‌های مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون هدف ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی ترامپ، تأکید کرد: ایران هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد.

این نمایندگی افزود: بخش عمده‌ای از این اتهامات، در چارچوب عملیات روانی برای تحرک‌بخشی کاذب به کمپین‌های انتخاباتی است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ نیز ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ هنگام سخنرانی انتخاباتی در جمع هوادارانش در «باتلر» ایالت پنسیلوانیا مورد سوء‌قصد قرار گرفت و مجروح شد. ترامپ از این تیراندازی جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد پیشتر هم در پاسخ به گزارش‌های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ تصریح کرده بود: این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است. از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که بخاطر صدور دستور ترور سردار (قاسم) سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.

چندی پیش، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا مدعی شد که مقامات اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشن این کشور را کشف کرده‌اند.

این رسانه آمریکایی در عین حال در گزارش خود آورده بود که هیچ ارتباطی با تلاش برای ترور او توسط «توماس متیو کروکس» در جریان تجمع پنسیلوانیا وجود ندارد. بر اساس ادعای سی‌ان‌ان، اطلاعات به دست‌آمده از منبعی انسانی باعث شده است تا مقامات طی هفته‌های اخیر شرایط امنیتی پیرامون ترامپ را افزایش دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته