دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1403 - 10:55
داور بازنشسته فوتبال در گفت و گو با آنا؛

بهتر است خود تاج در مورد عذرخواهی اش توضیح دهد/ اشتباهات داوری هفته‌های اول و آخر با هم برابر هستند

بهتر است خود تاج در مورد عذرخواهی اش توضیح دهد  اشتباهات داوری هفته‌های اول و آخر با هم برابر هستند
داور بازنشسته فوتبال گفت: رئیس فدراسیون مقام عالی فوتبال است و بهتر است خودش درباره عذرخواهی که داشته توضیح دهد. 
کد خبر : 927647

سید مهدی سید علی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بابت اشتباه داوری در دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته آخر لیگ برتر بیست و چهارم از استقلال عذرخواهی داشته، اظهار کرد: به نظرم شخص مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون باید پاسخگوی رفتار و صحبت‌های خود باشد. سازمان لیگ زیرمجموعه فدراسیون است و عملاً داوران زیرمجموعه سازمان لیگ نیستند. آنها زیرمجموعه کمیته داورانی هستند که رئیس فدراسیون گزینه ریاست این کمیته را پیشنهاد می‌دهد. رئیس فدراسیون مقام عالی فوتبال است و بهتر است خودش درباره عذرخواهی که داشته توضیح دهد. 

داور بازنشسته فوتبال افزود: اشتباه تأثیرگذار داوری در هفته‌های اول اهمیتی برابر با هفته‌های آخر دارد ولی، چون هفته‌های آخر نمود بیشتری دارد، اذهان عمومی آن را بیشتر به یاد دارد. شاید اشتباهاتی به مراتب بزرگ‌تر در طول فصل اتفاق بیفتد که برای بیشتر تیم‌ها بوده است. حالا مهدی تاج تصمیم گرفته تا درباره اتفاق هفته آخر صحبت کند، نمی‌توانم درباره آن حرفی بزنم. تا وقتی که انسان قضاوت می‌کند اشتباه داوری هم وجود دارد. حتی با وجود سیستم VAR هم می‌بینید که اعتراض به اشتباه وجود دارد، چون انسان تصمیم‌گیرنده است و امکان اشتباه وجود دارد. امکان اشتباه داوران مادامی که از چشم غیرمسلح استفاده می‌کنند بیشتر است.  

سید علی خاطرنشان کرد: فقط امیدوار هستیم با مجوز فیفا که به ایران داده شد، هر چه زودتر سیستم VAR به صورت همه‌گیر در بازی‌های لیگ برتر استفاده شود. بیش از هر جمعی، این قشر داوران هستند که از نصب VAR در ورزشگاه‌های کشور خوشحال می‌شوند. از طرفی تا زمانی که سیستم VAR در تمامی بازی‌ها استفاده نشود، در دیدار‌هایی که این سیستم را دارد داور با مراجعه به مانتیور و کمک گرفتن از داوران مستقر در اتاق VAR اشتباه خود را تصحیح می‌کند، اما در دیداری که VAR نیست تیمی متضرر و تیمی منتفع می‌شود، چون امکان اصلاح اشتباه نیست.  

وی تأکید کرد: این وظیفه فدراسیون فوتبال نیست که به طور کلی به دنبال وارد کردن سیستم VAR به ایران باشد و باشگاه‌ها موظف هستند که تجهیزات کمک داور ویدئویی را داشته باشند ولی با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، فدراسیون فوتبال پیشقدم شده و این مسئولیت را پذیرفته است. امیدوارم با VAR حق به حقدار برسد اگر چه امکان اشتباه با این سیستم هست ولی یادمان نرود که فرهنگ استفاده از VAR به مراتب مهم‌تر از داشتن آن است. بدون داشتن فرهنگ استفاده از این سیستم به مشکل می‌خوریم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته