دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمایشگاه گروهی از هنرمندان شاخص در گالری آرتیبیشن

«ری‌سایز» در ابعادی کوچک

«ری‌سایز» در ابعادی کوچک
نمایشگاه گروهی «ری‌سایز» با آثاری شاخص از هنرمندان جوان و پیشکسوت در ابعاد کوچک، روز جمعه، ۲۶ مرداد ماه در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.
کد خبر : 927420

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ری‌سایز» با هدف نگاه به ارزشمندی آثار هنری در ابعاد کوچک و توجه به بازار هنر از سال ۱۴۰۰ در گالری آرتیبیشن برگزار شده است. بسیاری از مجموعه‌داران می‌توانند برای ارائه‌ی دوباره‌ی آثار شاخص و کوچک خود به مخاطب در این نمایشگاه شرکت کنند.

هنرمندان در این نمایشگاه عبارتند از: سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی، احمد اسفندیاری، پرویز کلانتری، هوشنگ سیحون، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، منوچهر معتبر، هانیبال الخاص، فرشید ملکی، پریوش گنجی، نصرت‌الله مسلمیان، علیرضا اسپهبد، صادق تبریزی، محمود زنده‌رودی، آنه محمدتاتاری، مصطفی دشتی، علی‌اکبر صنعتی، قدرت‌الله عاقلی، رضا بانگیز، فرهاد گاوزن، اردشیر محصص، محمدعلی ترقی‌جاه، علی ندایی، هلدی روشن‌ضمیر، علی میرفتاح، کمال طباطبایی، صادق ادهم، علی ملک، عبدی اسبقی و..

در توضیح این نمایشگاه آمده: «گزاره‌ی بزرگ یعنی ارزنده، از آخرین باور‌ها و سلایق بازمانده از دوران هنر کلاسیک جهان محسوب می‌شود که نه تنها در دوران مدرن که تا امروز همچنان زنده است و حیات دارد. هنوز هم بخش بزرگی از کسانی که هنرمند یا مخاطب هنر هستند، ابعاد بزرگ یک اثر را نشان از زیبایی و به تبع آن ارزشمندی یک اثر هنری به بزرگی و ابعاد آن وابسته است. شاید وقت آن رسیده باشد که این آخرین بازمانده از نگاه سنتی به هنر نیز مثل باقی زوایای خشک و محدودکننده‌ی این رویکرد به تاریخ سپرده شود. هر چند که این هنر مدرن بود که به مجسمه کوچک و نقاشی در ابعاد کوچک اعتبار بخشید و آن را از سطح مشق هنرمند به اثر هنری ارتقا بخشید، ولی نتوانست برای مخاطب جدی هنر این را جا بی‌اندازد که ابعاد کوچک اثر دلیلی بر ضعف اثر نیست بلکه می‌تواند به معنا و فرمی که هنرمند برای بیان به آن نیاز داشته، برگردد. همچنین به نیاز مخاطب هنر در داشتن آثار متفاوت و متعدد بیشتری برای تماشا و معنابخشی به دیوار‌های زندگی‌اش دانست.»

«ری‌سایز» از روز جمعه، ۲۶ مرداد ماه تا تاریخ ۵ شهریور ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در گالری آرتیبیشن به نمایش در می‌آید. نمایشگاه در سایر روز‌های هفته از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰ میزبان مخاطبان است.

نشانی گالری آرتیبیشن: تهران، بالاتر از پارک‌وی، بعد از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ آرتهال

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته