دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور رئیس رسانه ملی؛

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) افتتاح شد

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) افتتاح شد
آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) پیش از ظهر امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر : 931920

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) پیش از ظهر امروز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سعید مقیسه معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» پشت تریبون آمد و عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه در حالی کار خود را آغاز می‌کند که 164 غرفه حضور دارند و تا روز پنجشنبه 29 شهریورماه به کار خود ادامه می‌دهد. مخاطبان، اهالی رسانه، هنرمندان و همه عزیزانی که علاقه‌مندی‌شان به حوزه صنایع نمایش‌خانگی و پلتفرم‌های خانگی است می‌توانند طی این روزها، از ساعت 10 صبح تا 6 عصر از نمایشگاه بازدید داشته باشند. 

وی اظهار کرد: امسال 124 سکویی که از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مجوز دارند در این نمایشگاه حاضر هستند و مابقی غرفه‌ها، انجمن‌ها و اصناف و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به حوزه صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش‌خانگی هستند.

مقیسه گفت: همچنین در این نمایشگاه بخشی از برنامه‌ها برای اشخاصی که علاقه‌مند به ایفای نقش در حوزه‌های هنری و رسانه‌ای هستند، تدارک دیده‌ و مسابقات متنوعی برگزار می‌شود. ایران‌صدا، آزمون گویندگی برگزار می‌کند و برگزیدگان آزمون داخل نمایشگاه «رصتا» در آزمون دیگری خارج از نمایشگاه در شبکه ایران صدا بار دیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان نهایی در شبکه ایران‌صدا مشغول به کار می‌شوند. برخی از مسابقات دیگر نیز نظیر آزمون دوبله، اجرا و گویندگی در غرفه‌های مختلف انجام می‌شود و برخی دیگر نیز در فضای نمایشگاهی مجامع اتفاق می‌افتد.

وی افزود: انیمیشن «حسنا 2»، رئالیتی‌شوی «سرگیجه»، فیلم «اسرائیلیسم» و برخی سریال‌ها و برنامه‌های دیگر برای اولین بار در نمایشگاه «رصتا» اکران خواهد شد. همچنین برنامه‌ «مافیا» توسط سعید ابوطالب در غرفه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری به‌صورت زنده و با حضور مخاطبان نمایشگاه و برخی چهره‌ها اجرا خواهد شد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) افتتاح شد

مقیسه عنوان کرد: آخرین آمار ثبت‌نام سکوهای دارای از مجوز از ساترا بیانگر افزایش تقریبا دو برابری میزان مشارکت رسانه‌های فراگیر در این نمایشگاه است و تاکنون 151 رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر این برخی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در این نمایشگاه حضور دارند.

بعد از افتتاحیه مسیری برای بازدید پیمان جبلی رئیس صداوسیما تهیه‌شده بود که ضمن بازدید ایشان از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، ستاد هوش مصنوعی صداوسیما که دارای سه کمیسیون است و یک کمیسیون از آن مربوط به ساتراست نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب