دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 10:12
در گفت و گو با آنا؛

عالمیان: انتقادات بی ربط از سرمربی تیم ملی از روی حسادت است/ یادشان رفته پاکستان را می‌بردیم جشن می‌گرفتند

عالمیان: انتقادات بی ربط از سرمربی تیم ملی از روی حسادت است  یادشان رفته پاکستان را می‌بردیم جشن می‌گرفتند
ملی‌پوش تنیس روی میز گفت: منتقدان مخرب یادشان رفته وقتی پاکستان را می‌بردیم جشن می‌گرفتند.
کد خبر : 927159

نوشاد عالمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به اینکه انتقاد و تخریب ملی‌پوشان پینگ‌پنگ و سرمربی تیم ملی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: یک سری افراد با غرض ورزی و کاملاً مغرضانه به دنبال تخریب تیم ملی و عواملش هستند. نتایجی که در یک سال اخیر گرفته‌ایم خوب بوده و نمی‌دانم چرا بزرگتر‌های پینگ‌پنگ به جای آنکه کمک حال تیم ملی باشد به دنبال تخریب آن هستند. این موضوع شامل همه پیشکسوتان نمی‌شود و هستند عزیزانی که حقیقت را می‌بینند ولی انتقاد مغرضانه را از سوی عده‌ای نمی‌فهمم.

حسادت هم حدی دارد

ملی‌پوش تنیس روی میز خاطرنشان کرد: متحیرم که انتقاد‌های بی‌رحمانه از لطف‌لله نسبی سرمربی تیم ملی به چه خاطر است و کار به جایی رسیده به او حرف‌های بد می‌زنند. حرف‌های بی ربطی که از روی عصبانیت و ناراحتی است. زمانی که لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی شد رنکینگ جهانی ایران ۳۰ بود و الان ۱۷ است. مگر تیم پسرفت داشته که سرمربی را تخریب می‌کنند؟ نتایج کسب شده نشانه پیشرفت است و اگر انتقاد نابه جایی شود از روی غرض ورزی است. کسی از اعضای تیم ملی از انتقاد ناراحت نمی‌شود ولی مغرضانه حرف زدن قابل فهم است. حسادت هم حدی دارد. مگر می‌شود تیمی که نتایج خوبی داشته و توانسته از اعتبار ایران دفاع کند را متهم به عملکرد ضعیف کرد؟ چنین چیزی ممکن نیست، چون آمار و ارقام گویای پیشرفت پینگ‌پنگ کشورمان است.  

به حریف نیجریه‌ای می‌باختم انتقاد درست بود

وی یادآور شد: من در اولین بازی خودم در المپیک پاریس برابر حریف نیجریه‌ای برنده شدم و بازی دوم را به حریف ژاپنی واگذار کردم. اگر به حریف نیجریه‌ای می‌باختم انتقاد درست بود ولی به حریفی باختم که توانست از فان ژن دونگ قهرمان المپیک پاریس ۳ ست بگیرد و ۴ بر ۳ ببازد. فقط توموکازو هاریموتو بود که برابر قهرمان چینی المپیک ۳ ست گرفت، حتی حریف فان ژن دونگ در فینال هم یک ست از او گرفت. بعد من که ۲ ست از هاریموتو گرفتم با سیل انتقادات مواجه می‌شوم. حریفان ژاپنی، چینی و کره‌ای زیادی را شکست دادم ولی در یک سال اخیر ۳ بار با هاریموتو بازی کردم و بازنده شدم. او بسیار خوب بازی می‌کند، در پاریس هم بازی بسیار خوبی با هم داشتیم و او چون بهتر بود برنده شد.  

تیم قهرمان جهان را به لطف‌الله نسبی نداده‌اند

عالمیان تصریح کرد: پینگ‌پنگ ایران تازه مدال‌آور شده و در آینده نتایج بهتری می‌گیرد، چون در در ره‌های سنی مختلف هم نسل خوبی در حال تربیت شدن است ولی آنهایی که بی‌رحمانه لبه تیغ انتقاد را به سمت ما گرفتند یادشان باشد که پینگ‌پنگ برای کشور‌های چین، ژاپن و کره جنوبی است. تیم قهرمان جهان را به لطف‌الله نسبی نداده‌اند که از او انتظار قهرمانی جهان را دارند. منتقدان یادشان رفته وقتی پاکستان را می‌بردیم جشن می‌گرفتند. سال قبل در بازی‌های آسیایی هانگژو برابر ژاپن برنده شدیم و مدال برنز گرفتیم. منتقدان مخرب آخرین باری که چنین مدالی به دست آمد را یادشان هست؟ اصلاً از امکاناتی که رقبا در اختیار دارند اطلاعی دارند. می‌دانند امکانات ما قابل مقایسه با آنها نیست؟ پس دست از اشتباه بردارند و به جای مغرضانه حرف زدن، حقایق را ببینند و اگر انتقادی دارند منصفانه بگویند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته