دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 09:18
المپیک پاریس| به‌روزرسانی

عالمیان: انگار در المپیک طلسم شده‌ایم/ جاور: در شانس مجدد شانس اهمیت دارد

عالمیان: انگار در المپیک طلسم شده‌ایم  جاور: در شانس مجدد شانس اهمیت دارد
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ندا شهسواری خیلی خوب بازی کرد، یک گیم را برد و می‌توانست یک گیم دیگر را هم ببرد، اما حریفش یکی از بهترین‌های جهان و فرانسه بود و رنکینگ ۱۸ را داشت.
کد خبر : 924360

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز نخست رقابت های ورزشکاران کشورمان به پایان رسید.

سید مناف هاشمی درباره عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان اظهار داشت: ندا شهسواری خیلی خوب بازی کرد، یک گیم را برد و می‌توانست یک گیم دیگر را هم ببرد، اما حریفش یکی از بهترین‌های جهان و فرانسه بود و رنکینگ ۱۸ را داشت. به هر حال تمام بچه‌ها تلاششان را می‌کنند. نوشاد هم امروز بازی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت و به راحتی حریفش را شکست داد. اگر او بتواند عملکرد امروزش را در دور بعد هم تکرار کند یکی از اتفاقات خوب را در المپیک شاهد خواهیم بود. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره عملکرد مهدی الفتی و حضورش در فینال پرش خرک رقابت‌های ژیمناستیک گفت: امیدواریم الفتی یک پله دیگر هم بالا برود. یک هفته فرصت دارد. او عملکرد خیلی خوب و امیدوار کننده‌ای داشت و روحیه بسیار خوب و بالایی دارد. 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در شمشیربازی انتظار داشتیم اتفاقات بهتری رخ بدهد، اما متأسفانه نشد. تیراندازی هم فردا ۲ نماینده داریم و باید منتظر عملکرد خوب آنها باشیم در قایقرانی هم همینطور.

شهسواری:حریفم ضعیف نبود، اما می‌توانستم برنده باشم

ندا شهسواری که در اولین مسابقه خود در المپیک پاریس و در شرایطی که جو سالن به سود حریف فرانسوی بود، بازی را واگذار کرد، گفت: حریفم رنگ خوبی دارد و قهرمان اروپا است اما می‌توانستم برنده این دیدار باشم. پیش از مسابقه کمی استرس داشتم که برای هر ورزشکار و مسابقه‌ای طبیعی است اما با ورودم به سالن و شرایطی که تماشاگران فرانسوی به وجود آوردند، استرسم بیشتر شد. من مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته‌ام و بازیکن کم تجربه‌ای نیستم اما گاهی استرس بر بازیکنان با تجربه هم غلبه می‌کند. در برزیل هم در سالن مشابه با حضور تماشاگران پر سر و صدا مسابقه داده بودم اما حریفم از کشور میزبان نبود. شاید به همین علت جو سالن تا این حد روی من اثر گذاشت.

وی افزود: با وجود تمام این شرایط من می‌توانستم برنده این بازی باشم. در گیم سوم، امتیازاتی که از دست دادم، به خاطر اشتباهات خودم بود. در لحظات پایانی گیم چهارم هم همین شرایط را داشتم. من این بازی را به اشتباهات خودم باختم. پیش از مسابقه، فکر می کردم که برای برد مقابل این حریف کار بسیار دشواری دار‌م اما در اواسط گیم دوم، دیدم که می‌توانم برنده باشم و شاید اگر کمی بر خودم مسلط می‌شدم، نتیجه دیگری رقم می‌خورد. 

هاشمی:      / شهسواری:

ندا شهسواری که سومین المپیک خود را پشت سر گذاشت، در پاسخ به این مطلب که حضور در سه دوره المپیک به معنای ۱۲ سال در اوج بودن است و حفظ این شرایط کار سختی بوده است، گفت: خیلی سخت بود. گفتن عدد ۱۲ شاید راحت باشد اما سختی‌های زیادی در این مسیر کشیده‌ام تا بتوانم خودم را حفظ کنم و امروز سومین المپیکم را تجربه کنم. امیدوارم دختران دیگر تنیس روی میز هم بتوانند سهمیه بگیرند و بارها حضور در این رویداد را تجربه کنند. 

شهسواری در پاسخ به این سوال که آیا این حرف به معنای خداحافظی از تیم ملی است، گفت: هیچ کسی از آینده خبر ندارد. لوکزامبورگ یک ورزشکار خانم ۶۳ -۶۴ ساله دارد که این دوره هشتمین المپیک‌‌اش را تجربه می‌کند. شرایط بدنی خود را حفظ کرده ‌ و سن را برای خودش محدودیت قرار نداده است. پس نمی‌توانم بگویم که بعد از پاریس چه تصمیمی می‌گیرم. همه چیز بستگی به شرایط دارد. شاید این مسیر را ادامه بدهم. 

او که شب گذشته پرچم کاروان ایران را حمل کرد، درباره حس و حالش در این مراسم نیز توضیح داد: حس فوق‌العاده ای تجربه کردم. با پرچمداری ایران این المپیک برایم زیباتر و به یادماندنی شد.

هاشمی: شهسواری می توانست یک گیم دیگر را ببرد / شهسواری: به اشتباهات خودم باختم

علی قارداشی: بازی نخست ندا سخت بود

مهرداد علی قارداشی درباره عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان در روز نخست بازی‌های المپیک پاریس اظهار داشت: با وجود اینکه دوست داشتم مسابقه اول ندا شهسواری بازی ساده‌ای باشد تا با جو سالن و مسابقات آشنا شود، فکر نمی‌کردم بتواند یک گیم را هم بگیرد، اما با این حال هم خیلی عالی بازی کرد. بازیکن فرانسوی نفر اول تیم ملی کشورش بود و رنک بالایی داشت. اسفند ماه سال گذشته تیم ملی فرانسه در بخش مردان بعد از چین نایب قهرمان جهان شد و در بخش بانوان هم به مدال برنز رسیدند که نشان می‌دهد چه کیفیت بالایی دارند. فرانسه لیگ با کیفیتی هم دارد که بازیکنان ما هم در آن بازی می‌کنند. فرانسوی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی روی این رشته توپی و راکتی داشتند. 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوارم نوشاد هم بتواند عملکرد خوبی در مسابقه بعدی‌اش داشته باشد و برنده این دیدار باشد هرچند کار سختی خواهد داشت. 

علی‌قارداشی درباره رقابت نیما عالمیان با حریفش گفت: نیما هم بازی سختی دارد و حریفش دارای رنک سی و دوم دنیاست هرچند چند ماه قبل حریفش را شکست داده بود، اما نمی‌توان گفت که کار ساده‌ای دارد، اما امیدواریم دوباره این کار را انجام دهد و شادی را به اردو و کاروان ایران هدیه کند. 

عالمیان: انگار در المپیک  طلسم شده ایم/حریف امروزم خیلی بهتر از من بود

نیما عالمیان بعد از شکست مقابل حریف چین تایپه‌ای در مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس اظهار کرد: سعی و تلاش خودمان را کردیم؛ همین که وارد المپیک شدیم کار بسیار سختی بود.

وی ادامه داد: من رنک ۲۰ دنیا را برای رسیدن به المپیک شکست دادم؛ از قبل هم گفته بودم مردم انتظار بالایی برای کسب نتیجه نداشته باشند، اما‌ سعی می‌کنیم بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم.

پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران گفت: حریفم امروز خیلی بهتر از من بازی کرد و غیرقابل انتظار ظاهر شد. سال گذشته او را شکست داده بودم، اما با توجه به شرایط سنی که دارد و در سن رشد است نمی‌توان بازی‌اش را پیش‌بینی‌ کرد و سورپرایز شدم. او از من بهتر بود و حقش پیروزی بود.

عالمیان با اشاره به مصدومیتش گفت: قبل از المپیک تمرینات به بالاترین سطح خودش می‌رسد که باعث مصدومیتم شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا اما‌ انگار طلسم شده‌ایم. اخیراً در بازی‌های آسیایی مدال گرفتیم، در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بازی کردیم و نتایج خوبی گرفتیم، اما در المپیک نمی‌شود.

علی قارداشی: امیدوارم نوشاد عالمیان انتقام بگیرد

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره دیدار نیما عالمیان مقابل پینگ پنگ باز چین تایپه و شکست مقابل این حریف اظهار کرد: تنیس روی میز چین تایپه جزو قدرت های آسیاست و این بازیکن رنکینگ ۳۲ جهان را دارد. نیما همه تلاشش را کرد و بازی خوبی ارائه کرد منتهی حریفش کم خطاتر ظاهر شد.

وی افزود: نیما ۷ الی ۸ ماه پیش این حریف را در کره جنوبی شکست داده بود و من این حریف نیما را خیلی آماده دیدم و می تواند تا مراحل پایانی پیش برود، وی یار دوم کشور چین تایپه است که نفر هشتم دنیاست.

 قارداشی گفت: اگر نیما بد بازی می کرد و می باخت می توانستیم خرده بگیریم، نیما تمام توانش را گذاشت و امتیازاتی که رد و بدل می شد از اکثر بازی ها جذاب تر بود. باید احترام گذاشت حریف بهتر ظاهر شد. من نتایج اخیر این پینگ باز را پیگیری کردم اگر منصفانه و حرفه ای فکر کنیم حق ورزشکار چین تایپه پیروزی بود.نوشاد هم احتمالا مقابل هازیموتو قرار می گیرد و هر چند نوشاد، دو بار اخیر مقابل آن ورزشکار باخته اما امیدوارم که بتواند انتقام بگیرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز: باید قبول کنیم حریف نیما بهتر بازی کرد

جمیل لطف‌الله نسبی درباره عملکرد نیما عالمیان در مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک اظهار کرد: باتوجه به سوابق قبلی تقابل با حریف تایپه‌ای که قبلاً او را شکست داده بود، اما حریفش بهتر ظاهر شد و خیلی کم اشتباه بود.

وی ادامه داد: نیما هم اشتباهات ناخواسته فردی را تحت فشار مرتکب شد. البته از مصدومیت دست هم رنج می‌برد و نتوانست عملکرد مطلوبی داشته باشد. 

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان گفت: باید قبول کنیم حریف خیلی بهتر بازی کرد و اختلاف رنکینگ زیادی دارند. امروز هم روز نیما نبود و نتوانست به پیروزی برسد. 

لطف‌الله نسبی درباره بازی آینده نوشاد عالمیان تصریح کرد: نوشاد چهارشنبه بازی دارد که به احتمال زیاد با هاریموتوی ژاپنی دیدار خواهد کرد. حتماً بازی خوبی خواهد شد. او قبلاً هم بازیکنان بزرگ را شکست داده است. این انتظار را از نوشاد داریم. نوشاد با بازیکنان شرق آسیا خیلی راحت‌تر بازی می‌کند تا بازیکنان اروپایی.

جاور: در شانس مجدید شانس اهمیت دارد

مهسا جاور پس از راهیابی به مسابقات شانس مجدد قایقرانی المپیک گفت: خداراشکر مسابقه خیلی خوبی داشتیم اما در گروه ما آمریکا و رومانی قهرمانان دنیا حضور داشتند.

وی ادامه داد: برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا با بهترین شرایط به این مسابقات برسیم.

قایقران المپیکی کشورمان در خصوص مسابقات شانس مجدد که فردا برگزار می شود، گفت: برای شانس مجدد قطعا با برنامه تر هستیم اما در شانس مجدد شانس بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: با وجود اهمیت شانس ما صدرصد تلاش خود را خواهیم کرد تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم.

جاور افزود: این دومین المپیک من است و نیاز داریم برای رکورد های بهتر به اردوهای جهانی بیشتری اعزام شویم.

مجلل: المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم بزرگتر است/ تلاشم حضور در فینال است

فاطمه مجلل در مورد صعود خود به مرحله یک‌چهارم نهایی روئینگ تک نفره اظهار کرد: طبق چیزی که از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم همه چیز امروز پیش رفت. گروه، مسابقه و رقابت خوبی بود و فقط یک مقدار باد مخالف داشتیم. خدا را شکر به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردم و قطعا این مرحله سخت‌تر خواهد بود، اما امیدوارم با دعاهای مردم از این مرحله نیز بالاتر بروم.

ملی‌پوش روئینگ تک نفره در خصوص اظهارات فرزام که اعتقاد دارد او مسابقه به مسابقه بهتر خواهد شد، گفت: این موضوع درست؛ چرا که این اولین مسابقه من بیرون از قاره آسیا است و هر بار که به سر خط می‌روم، احساس می‌کنم نسبت به مسابقه گذشته حس بهتری دارم و طبیعتا این تجربیات کمک می‌کند در مسابقه بعدی بهتر باشم.

مجلل با تاکید بر بزرگی میدان المپیک کفت: واقعا المپیک از آن چیزی که فکر می‌کردم خیلی بزرگتر و سطح خیلی بالاتری دارد، اما سعی می‌کنم بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارم. همه رقبای من خیلی قوی و خوب هستند، اما تمام تلاشم را برای حضور در فینال می‌کنم.

نوروزی: همگروهی با قدرت های اول و دوم دنیا کارمان را سخت کرده بود.

زینب نوروزی پس از برگزاری مسابقه مقدماتی و صعود به شانس مجدد گفت: با توجه به رقبایی که داشتیم تلاش کردیم به مرحله بعد صعود کنیم. رقابت با این حریفان که اول و‌دوم دنیا هستند استرس ما را زیاد کرده بود اما خدا را شکر توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

عضو تیم ملی قایقرانی ایران ادامه داد: در رقابت سنگینی که با رومانی و آمریکا انجام دادیم سربلند بودیم و امیدوارم فردا بتوانیم جزو سه قایق برتر باشیم و به مرحله بعدی صعود کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم فردا قرعه خوبی داشته باشیم و مثل مرحله مقدماتی نباشد که دو‌کشور اول دنیا در گروه ما بودند.

رئیس فدارسیون قایقرانی: وضعیت نظافت دهکده بسیار بد است/ دیروز دلم برای شمشیربازان سوخت

 علیرضا سهرابیان در حاشیه مسابقات قایقرانی المپیک گفت: تیم دونفره قایق روئینگ با تدبیر سرمربی راهی شانس مجدد شد تا مانند روز گذشته ما بتوانیم با یک قرعه خوب راهی یک‌چهارم نهایی شویم. البته قرعه بسیار مهم است چون کشورهای دیگر نیز مانند ما چشم به مرحله شانس مجدد دوختند. قایقرانان ما در روئینگ دونفره بسیار خوب کار کردند و رکورد خوبی جای گذاشتند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ما دست و پا بسته نیستند و تلاش خواهند کرد تا در پاریس عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارند. بررسی  قرعه آنان نشان می دهد که آنان کار راحتی ندارند زیرا از 16 نفر تنها 6 نفر جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب خواهند کرد و بقیه به فینال C می روند.

وی با کنایه به مشکلات دهکده المپیک نیز گفت: از لحاظ غذایی تنوع زیادی وجود ندارد بلکه غذاهای دهکده به گونه‌ای است که برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند با این غذا ما برای اوزان روئینگ دونفره مشکلی نداشتیم اما کار ما برای وزن فاطمه مجلل بسیار سخت بود. همچنین وضعیت نظافت دهکده بسیار بد و حتی قاشق و چنگال را چند بار در لیوان آب جوش می‌گذاریم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه با تمجید از عملکرد ملی‌پوش ژیمناستیک ایران گفت: از روز گذشته بهترین نتیجه را مهدی الفتی کسب کرده است و وی در نخستین حضور خود توانست در جمع هشت نفر برتر فرار گیرد. در مدال امید ما به کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو است. همچنین در سنگ نوردی نیز شانس خوبی داریم.

سهرابیان این را هم گفت: روز گذشته دلم برای رشته شمشیربازی اسلحه سابر سوخت.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم نیز افزود:آرامش مهمترین لازمه ورزش است و امیدوارم در این دولت کمتر شاهد دخالت سیاسیون در ورزش باشیم. سیاسیون و ورزشکاران باید دوشادوش هم برای پیشرفت این بخش تلاش کنند. در خانه ملت نیز نمایندگان به دنبال همدلی و همگرایی باشند. امروز به جای آنکه برای همدلی و پیشرفت ورزش تلاش کنیم به دنبال ایران گرفت و انتقاد از مسائل جزیی مانند لباس کاروان ایران هستیم.

وی در خصوص حضور کاروان ایران در دوره بعد بازی‌های آسیایی گفت: بسیاری از کشورها از سال گذشته برنامه‌ریزی برای بازی های 2026 ناگویا داشتند ما هنوز دنبال این هستیم لباس چه شکلی باشد یا نماد ایرانی داشته باشد. ما فکرمان روی نقد کردن بی‌اساس است که هیچ تاثیری در رتبه بندی کاروان ایران نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته