دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1403 - 00:04
در گفت و گو با آنا؛

عربشاهی: خروجی های پرسپولیس از ورودی ها بیشتر بودند/ نمی توان هواداران را فریب داد، خوب یارگیری نشده است

عربشاهی: خروجی های پرسپولیس از ورودی ها بیشتر بودند  نمی توان هواداران را فریب داد، خوب یارگیری نشده است
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس تا اینجا یارگیری خوبی نداشته و تیم باید در حد قهرمانی بسته می شد.
کد خبر : 927130

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص انتقاد‌های هواداران پرسپولیس به عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی اظهار کرد: پرسپولیس تیمی است که بازیکن بزرگ می‌خواهد و اگر در نقل و انتقالات پیش فصل تیم قوی بسته نشود در طول فصل به مشکل می‌خورد. بار‌ها پیش آمده که پرسپولیس در نیم فصل اول نتوانسته نتایجی در حد یک مدعی قهرمانی بگیرد، اما در نقل و انتقالات نیم فصل با یارگیری درستی که داشته، موفق شده امتیازات از دست رفته را جبران و در پایان فصل جام بگیرد. همانند فصل گذشته که به واسطه بازیکنان خوبی که به تیم اضافه شدند اوسمار توانست بهتر از یحیی گل‌محمدی امتیاز بگیرد و در نهایت هم پرسپولیس قهرمان شد.

انتظار هواداران چیزی جز قهرمانی نیست

وی ادامه داد: هیچ وقت نمی‌توان از روی احساس حرف زد، چون بیشترین قهرمانی در فوتبال ایران برای پرسپولیس بوده، برای فصل جدید هم نباید قهرمانی را از آن تیم دانست مگر آنکه یارگیری خوبی شود. این یک واقعیت است که چند بازیکن از ترکیب اصلی تیم جدا شده‌اند و بازیکنان تأثیرگذاری بوده‌اند. انتظار هواداران چیزی جز قهرمانی نیست و برای آنکه پاسخ درستی به آنها داد، باید جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان جدا شده جذب کرد. تا اینجا خروجی‌های پرسپولیس بیشتر از ورودی‌ها بوده‌اند و نمی‌توان هواداران را فریب داد. خرید‌هایی که تا اینجا انجام شده به نسبت بازیکنان جدا شده نبوده و در مقابل تیم‌هایی مثل تراکتور و استقلال با یارگیری خوبی که کرده‌اند تیمی بهتر از فصل قبل خواهند داشت. 

ابزار کافی را برای قهرمانی به گاریدو بدهند

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد:، چون گاریدو اولین تجربه مربیگری را در فوتبال ایران پشت سر می‌گذارد از او انتظاری نیست و خودش هم گفت که نقل و انتقالات با باشگاه است. پس مدیرعامل پرسپولیس باید در این زمینه جوابگوی هواداران باشد. ۴۰ میلیون هوادار تیم می‌خواهند تیم‌شان قوی بسته شود. جوری نشود که بعد از هفته ششم نتایج رضایت بخش نباشد و سرمربی هم بگوید هنوز به شناخت کافی از تیم نرسیده است. گاریدو کارنامه قابل دفاعی ندارد ولی اگر به او تیم خوبی داده شود به پشتوانه طرفداران میلیونی که پرسپولیس دارد، نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود. دراگان اسکوچیچ بهترین گزینه خارجی بود که اجازه دادند تا سرمربی تراکتور شود. او شناخت خوبی از فوتبال ایران داشت. حالا که به گاریدو اعتماد شده، باید به او ابزار کافی برای قهرمانی داد و بعد هم از او به تناسب امکانات داده شده نتایج خوب را مطالبه کرد.

به بازیکنان جوان پرسپولیس فرصت دهند

وی تصریح کرد: بیرانوند، عبدالکریم حسن، اسماعیلی‌فر، ترابی، نعمتی، هنانوف، بابایی، عبدی و گوهری از پرسپولیس جدا شده‌اند و العملود، گندوز، احمدزاده و علیپور جذب شده‌اند. بازیکنان جوانی که به تیم اضافه شدند فقط لیست را پر کرده‌اند و زمان نیاز دارند تا بتوانند راه و رسم بازی در پرسپولیس را یاد بگیرند. تا اینجا یارگیری اصلاً خوب نبوده و نباید از واقعیت طفره رفت. تیمی که می‌خواهد به لیگ نخبگان آسیا برود نیاز به مهره‌های بسیار بهتری دارد. کوتاهی در نقل و انتقالات باعث می‌شود تا تیم به مشکل می‌خورد. برای آنکه بتوان پا به پای دیگر مدعیان پیش رفت نیاز به بستن تیمی در حد قهرمانی است. از طرفی اگر باشگاه می‌خواهد بازیکن جوان از دیگر تیم‌ها بگیرد که در حد تیم نیستند، به بازیکنان تیم‌های امید و جوانان باشگاه فرصت داد که به فضای پرسپولیس آشنا هستند و انگیزه زیادی دارند تا بتوانند به تیم خدمت کنند. 

شمشیر را از رو نبسته‌ام

عربشاهی تأکید کرد: پرسپولیس هوشیار نباشد از کورس قهرمانی جا می‌ماند. شمشیر را از رو نبسته‌ام، دلم برای تیمم می‌سوزد و دوست دارم از همان آغاز فصل موفق به کسب بهترین نتایج شود. پرسپولیس محل آزمون و خطا نیست. این تیم اگر نتیجه نگیرد هواداران روی سکو‌ها آرامش نخواهند داشت. آنها فقط با کسب نتایج خوب آرام می‌گیرند. اگر مدیریت باشگاه پیش از وقوع حادثه به فکر نجات تیم نباشد، با از دست رفتن امتیازات، برای جبران تیم کار سخت‌تری خواهد داشت. ایراد‌ها را جلوتر می‌گویم تا فردا نگویند چرا پیشکسوتان پرسپولیس سکوت کردند. برای امثال من فقط موفقیت پرسپولیس در اولویت است و هر کسی که در این زمینه به باشگاه کمک کند از او حمایت خواهم کرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته