دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 15:21
وکیل‌زاده اعلام کرد؛

اخذ ۲ مجوز آزمایشگاه «آب» و «معتمد خاک» در دانشگاه آزاد تبریز

اخذ ۲ مجوز آزمایشگاه «آب» و «معتمد خاک» در دانشگاه آزاد تبریز
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از اخذ دو مجوز آزمایشگاه «آب» و «معتمد خاک» در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 926853

رحیم وکیل‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از اخذ دو مجوز آزمایشگاه «آب» و آزمایشگاه «معتمد خاک» توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به پشتوانه استادان و همکاران مجرب و تجهیزات خود در حوزه خاک و آب اقدام به اخذ مجوز آزمایشگاه معتمد کرد که مجوز آزمایشگاه در بخش آب شامل هفت پارامتر و در بخش فلزات سنگین با هشت پارامتر صادر شد و مجوز آزمایشگاه معتمد خاک نیز به‌زودی بعد از تأیید تست همزمان نمونه‌ها صادر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و به‌منظور تقویت خوداظهاری در پایش آلودگی؛ ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های معتمد در سازمان حفاظت محیط زیست مورد اهتمام جدی قرار گرفته است.

وکیل‌زاده عنوان کرد: پایش محیط زیست و شناسایی و اندازه‌گیری آلودگی‌های محیطی مبنای تصمیم‌گیری در مدیریت زیست محیطی است و قضاوت صحیح و برنامه‌ریزی اصولی برای رفع مشکلات زیست محیطی بدون اتکا به اندازه‌گیری‌های مطمئن با کمک سیستم‌های نوین و توانمند در پایش ممکن نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در موضوع پایش‌های زیست‌محیطی و در نهایت رفع آلودگی‌ها و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی کشور در بخش محیط زیست انسانی کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته