دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1403 - 00:03
در آنا بخوانید؛

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد چگونه برگزار می‌شود؟

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد چگونه برگزار می‌شود؟
جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی امسال وارد چهارمین دوره خود شد و اکنون در استان‌ها و شهرهای مختلف پوستر برنامه‌های این دوره در واحدهای دانشگاهی رونمایی شده و می‌شود.
کد خبر : 926840

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت این دانشگاه و با اجرای برنامه‌های مختلف، امسال وارد چهارمین دوره خود شده و اکنون در استان‌ها و شهر‌های مختلف پوستر برنامه‌های این دوره در واحد‌های دانشگاهی رونمایی شده و می‌شود.

چهارمین دوره این جشنواره به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

آنچه درباره گستره این جشنواره گفته می‌شود؛ این است که جشنواره در سطح واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با ایجاد دبیرخانه در واحد‌ها و مراکز استانی دانشگاه آزاد اسلامی و در صورت لزوم در ابعاد بین‌المللی با استفاده از ظرفیت بالقوه و بالفعل در واحد‌های دانشگاهی فعال خارج از کشور برگزار می‌شود و بخش‌های مختلف آن شامل برنامه‌های موضوعی علمی، فرهنگی، ادبی و هنری است.

برنامه‌های موضوعی جشنواره هم متناسب با اقتضائات و توانمندی‌ها و شرایط فرهنگی، بومی و منطقه‌ای هریک از واحد‌ها و مراکز دانشگاهی در استان‌ها تعریف و برنامه‌ریزی می‌‌شود که برنامه‌های فرهنگی شامل شعر و ادبیات و ...، برنامه‌های هنری شامل هنر‌های تصویری، نمایشی، هنر‌های تجسمی، تواشیح و سرود، برنامه‌های علمی پژوهشی شامل همایش‌ها، کنگره‌ها‎، نشست‌ها، تالیف کتب و نشریات تخصصی و برنامه‌های دیجیتالی و فضای مجازی شامل انواع نرم افزار‌ها و بازی‌های رایانه‌ای است.

برنامه‌های موضوعی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت توسط واحد‌ها و مراکز دانشگاهی با توجه به جدول زمانبندی مصوب از ۱۳ ماه رجب المرجب تا نیمه ماه شعبان المعظم هر سال برگزار می‌شود. مراسم آغازین هر دوره از جشنواره (افتتاحیه) در شب میلاد مولای متقیان امام علی علیه‌السلام در مشهدمقدس و مراسم پایانی هر دوره از جشنواره در شب میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) (شب نیمه شعبان) با حضور مقامات دانشگاه، دست اندرکاران واحد‌های دانشگاهی استانی و برگزیدگان هر برنامه موضوعی در قم برگزار می‌شود.

کمیته برنامه ریزی جشنواره هم وظیفه برنامه‌ریزی در زمینه هماهنگی‌های اجرایی و پشتیبانی، نظارت و اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری جشنواره را برعهده دارد و اعضای آن به پیشنهاد مدیرعامل و تصویب هیئت مدیره بنیاد امامت و مهدویت تعیین می‌شوند.

متن کامل شیوه‌نامه اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته