دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هنگ‌کنگ تبلت فوق نازک مجهز به هوش مصنوعی ساخت

هنگ‌کنگ تبلت فوق نازک مجهز به هوش مصنوعی ساخت
یک استارت‌آپ هنگ‌کنگی تبلت فوق نازکی طراحی کرده که به کاغذ و قلم الکترونیک مجهز است و با استفاده از هوش مصنوعی ویژگی‌های بی‌سابقه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
کد خبر : 927461

خبرگزاری آنا علم و فناوری آنا؛ استارت‌آپ هنگ‌کنگی وینوودز (Vinwoods) با استفاده از هوش مصنوعی یک تبلت ۱۰ اینچی فوق نازک طراحی کرده است که با کاغذ و جوهر الکترونیک کار می‌کند و کاربران در هنگام حرکت می‌توانند از آن بیشترین بهره را ببرند. این تبلت فوق نازک که‌ ای آی پیپر (AiPaper) نام دارد و ۴۸۹ دلار قیمت‌گذاری شده است می‌تواند تعامل صوتی داشته باشد، متن خلاصه کند، صورتجلسه بنویسد و حتی می‌تواند دستور زبان را تصحیح کند.

اما آنچه که این تبلت الکترونیکی ۱۰.۶۵ اینچی را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند، مجهز بودن آن به هوش مصنوعی است. دستیار الگوریتمی که در داخل آن قرار گرفته است، به تجزیه و تحلیل مطالب، سازماندهی محتوا، جستجو در اطلاعات، خلاصه کردن متن، ویرایش محتوا و تولید مقاله و تصحیح دستور زبان کمک کند و حتی می‌تواند قسمت‌ها یا عباراتی را در متن برجسته کند که به نظر مهم هستند.

وضعیت ظاهری و صفحه نمایش

این تبلت فوق نازک هنگ کنگی تنها ۴.۵ میلی‌متر (۰.۱۷ اینچ) ضخامت و ۳۷۰ گرم وزن دارد و از جدیدترین فناوری جوهر الکترونیک سیاه وسفید برخوردار است که به نظر می‌رسد نسبت به نسخه‌های قبلی خود پاسخگویی سریع‌تر دارد و چرخش صفحه‌ها در آن نرم‌تر است. وضوح صفحه نمایش در این تبلت ۲۵۶۰ ×۱۹۲۰ مگاپیکسل است و در اطراف، حاشیه‌های نازکی دارد.

تعامل صوتی پیشرفته با کاربر

ویژگی مهم دیگر در این تبلت، تعامل صوتی به همراه «پرسش و پاسخ هوش مصنوعی پیشرفته» و کمک به تحقیق و نگارش است. هوش مصنوعی در این تبلت همچنین می‌تواند به انتقال و اشتراک فایل بین اعضا کمک کند و همانند سایر تبلت‌های الکترونیکی موجود در بازار، دارای یکسری الگو‌های موجود برای تسهیل جریان بهره‌وری، همراه با قابلیت زمان‌بندی وظایف، ایجاد فهرست کار‌ها و غیره است. 

 قلم الکترونیک و تبدیل دستخط به متن 

قابلیت تبدیل دستخط به متن در این تبلت، یک ویژگی مهم است که با استفاده از هوش مصنوعی با دقت بی نظیری انجام می‌شود. کاربران می‌توانند از قلم این تبلت برای امضای اسناد نیز استفاده کنند. این قلم دارای ۴۰۹۶ سطح فشار، یک «نوک با دوام طولانی» (با نوک یدکی موجود در جعبه) و یک پاک‌کن است. 

همگام‌سازی اسناد با امنیت بالا

ویژگی مهم دیگر در این تبلت همگام‌سازی اسناد با دستگاه‌های دیگر است و به عنوان یک اقدام احتیاطی امنیتی، چنین اسنادی را فقط ۲۴ ساعت ذخیره می‌کند که البته امکان لغو این گزینه توسط کاربر نیز وجود دارد. سایر اقدامات امنیتی مانند اسکن اثر انگشت و رمز عبور نیز در این قابلیت رعایت شده است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

در داخل پنل نازک این تبلت، پردازشگر‌های هشت هسته‌ای قرار دارند که با ۴ گیگابایت رم کم مصرف و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراه پشتیبانی می‌شوند، برخی از برنامه‌ها از قبل روی آن نصب شده‌اند و بسیاری از برنامه‌های مهم و مشهور را نیز می‌توان روی آن نصب کرد. این تبلت، اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند.

ظرفیت باتری و حافظه

باتری لیتیوم یونی این تبلت با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، دستگاه را حدود یک هفته (در صورت حداکثر استفاده روزانه ۲ ساعت) روشن نگه می‌دارد. وای فای ۸۰۲.۱۱ و بلوتوث ۵.۰ دارد و دارای نور صفحه نمایش داخلی و اسلاید کارت حافظه خارجی است.

تبلت‌های مجهز به کاغذ و جوهر الکترونیک (E Ink) می‌توانند ابزار‌هایی عالی برای افزایش بهره‌وری تلفن همراه باشند، به‌ویژه برای کسانی که ترجیح می‌دهند سریع یادداشت‌برداری کنند یا کتاب‌ها و اسناد را از روی صفحه نمایش بخوانند.

این گزارش از پایگاه اینترنتی نیواطلس به فارسی برگردان شده است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته