دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات تغییرشکل دهنده‌ای که زیستگاه فضایی می‌سازد

ربات تغییرشکل دهنده‌ای که زیستگاه فضایی می‌سازد
متخصصان می‌گویند، ربات‌های تغیر شکل دهنده الهام گرفته از اوریگامی می‌توانند به ساخت زیستگاه در فضا کمک کنند.
کد خبر : 927250

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، متخصصان یک ربات جدید طراحی کرده‌اند که قابلیت تغییر شکل دارد و در آینده می‌تواند برای ساختن زیستگاه در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

این ربات‌های قابل تنظیم به صورت مسطح پرتاب و سپس در فضا مونتاژ می‌شوند.

مهندسان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی که این ساختار مکعبی پلاستیکی را ایجاد کرده‌اند توضیح می‌دهند، ربات توسعه یافته تنها با استفاده از سه موتور فعال می‌تواند به بیش از یک هزار پیکربندی تبدیل شود. در تئوری، طراحی آنها که عمدتاً از هنر تا کردن کاغذ اوریگامی الهام گرفته شده است راه کارآمدتری برای ارسال ساختار‌های مونتاژ به فضا ارائه می‌دهد و ربات می‌تواند برای اهداف مختلف، از جمله حمل بار، تغییر شکل دهد.

آنتونیو دی لالو، نویسنده اول این مطالعه و محقق فوق دکتری دانشگاه ایالت کارولینای شمالی در بیانیه گفت: ما فکر می‌کنیم که می‌توان از این ربات‌ها و زیستگاه‌های فضایی قابل استقرار و تنظیم استفاده کرد. این ربات ماژولار است، بنابراین می‌توان آن را به فضا فرستاد و برای اهداف معین استفاده کرد.

در این سال‌ها، دانشمندان و مهندسان در تلاش هستند تا با الهام از هنر اوریگامی، ربات‌های تبدیل‌پذیر جدیدی را بسازند تا در مأموریت‌های فضایی کاربرد داشته باشند.

اوریگامی، هنر تا کردن و ساخت اشکال پیچیده از کاغذ، الهام بخش طراحی این ربات‌های نوآورانه بوده است. این ربات‌ها قادرند شکل‌های مختلفی به خود بگیرند و در حجم‌های کوچک حمل و به شکل‌های پیچیده‌تری گسترش پیدا کنند.

این ویژگی‌ها موجب شده‌اند که این ربات‌ها برای ساخت و نصب سازه‌های فضایی مانند ایستگاه‌های فضایی یا پایگاه‌های فضایی بر روی سیارات و ماه بسیار مناسب باشند. ربات‌های مذکور می‌توانند در حجم کوچک به فضا ارسال شوند و سپس در محل مورد نظر به شکل‌های پیچیده و بزرگ‌تری تبدیل شوند.

این ربات‌ها همچنین برای تعمیر و نگهداری این سازه‌های فضایی نیز مناسب هستند. آنها می‌توانند در فضا به شکل‌های مختلف درآیند و به نقاط دور دست و دشوار که برای فضانوردان دشوار یا حتی غیرممکن است، دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته