دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1403 - 13:53
موفقیت دانش‌آموخته دانشگاه آزاد در کنکور دکتری مهندسی پزشکی؛

دانشجویان فرصت‌ها را از دست ندهند/ ناامیدی ممنوع، یادگیری مستمر حتماً

دانشجویان فرصت‌ها را از دست ندهند  ناامیدی ممنوع، یادگیری مستمر حتماً
دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی قم که در کنکور دکتری مهندسی پزشکی در کد ترکیب یک موفق به کسب رتبهٔ نخست شده است، عوامل تأثیرگذار در این موفقیت را برشمرد و توصیه‌هایی به دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل دارد.
کد خبر : 927297

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نرگس جعفری که مقطع کارشناسی خود را در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با معدل ۱۹.۳۵ و در مدت ۶ ترم به پایان رسانده و اکنون در کنکور دکتری مهندسی پزشکی در کد ترکیب یک موفق به کسب رتبه نخست شده در گفت‌وگو با خبرنگار آنا عوامل موفقیت خود را تشریح کرده که در ادامه خواهیم خواند.

آنا: علاوه بر معرفی، اندکی از سابقه تحصیلی خود در دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد بگویید.

جعفری:  مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک را از دانشگاه شاهد تهران اخذ کردم، مقطع کارشناسی هم در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم با معدل ۱۹.۳۵ و در مدت ۶ ترم به پایان رساندم و افتخار کسب رتبه یک ورودی مهر ۹۸ را داشتم. در کنکور سراسری رشته مهندسی شیمی دانشگاه قم پذیرفته شدم؛ اما به دلیل علاقه‌مندی به دروس ریاضی و فیزیک، مباحث بیوالکتریک و پیوند میان مهندسی و پزشکی، انگیزه‌ای قوی برای ادامه تحصیل در این رشته دارم.

پس از اتمام دوره کارشناسی در همان سال در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و در دانشگاه شاهد تهران پذیرفته شدم. حضور در این دانشگاه و بهره‌مندی از تدریس استادان برجسته، فرصت ارزشمندی بود که باعث ارتقای دانش و مهارت‌ها در این رشته شد و توانستم مقطع کارشناسی ارشد هم با معدل الف به پایان برسانم.

آنا: در کنکور دکتری چه موفقیتی را کسب کرده‌اید، توضیح می‌دهید؟

جعفری: در کنکور دکتری مهندسی پزشکی در کد ترکیب یک موفق به کسب رتبهٔ نخست شدم در کد ترکیب‌های دو تا چهار نیز رتبه تک‌رقمی کسب کردم و این دستاورد، نتیجهٔ تلاش‌های مستمر و علاقهٔ عمیق به این رشته است.

پس از کسب این موفقیت از دانشگاه‌های برتر و معتبر کشور ازجمله دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت، خواجه نصیر، صنعتی اصفهان و سایر مراکز علمی دعوت به مصاحبهٔ تخصصی شدم. این فرصت ارزشمند، امکان انتخاب گسترده‌ای را فراهم کرد تا بتوانم با توجه به شرایط و اهدافم، بهترین دانشگاه را برای ادامهٔ تحصیل انتخاب کنم.

آنا: چه عواملی باعث کسب موفقیت شما در کنکور دکتری شد؟

جعفری: بدون شک، نقش استادانی که در طول دوران تحصیل همراهی کردند در این موفقیت بسیار پررنگ است.سطح علمی بالا، تدریس عالی و اخلاق حرفه‌ای استادان، انگیزه‌ای مضاعف برای پیشرفت دانشجویان دانشگاه آزاد بوده موفقیت در کنکور دکتری، مدیون تلاش همه استادان، محیط علمی و پویای دانشگاه آزاد اسلامی و امکانات گسترده دانشگاه شاهد است.

آنا: برای دوستان خود که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و یا کسانی که در مرحله انتخاب رشته به دنبال انتخاب دانشگاهی مناسب برای رسیدن به اهدافشان هستند چه توصیه‌ای می‌کنید؟

جعفری: همان‌طور که می‌دانید، موفقیت در هر زمینه‌ای ازجمله تحصیل، مستلزم تلاش و پشتکار بی‌وقفه است. تجربه شخصی نشان می‌دهد که با وجود چالش‌هایی مانند شرایط تأهل و وقفه‌ای که در تحصیل داشتم با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق توانستم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنم.

دانشجویان باید به توانایی خود ایمان داشته باشند هرگز از سختی‌ها ناامید نشوند. با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از منابع در دسترس، می‌توانید بر هر چالشی غلبه کنند. فرصت‌ها را از دست ندهند. استادان دانشگاه آزاد به‌ویژه استادان هیئت علمی، افراد بسیار با دانش و تجربه‌ای هستند. از فرصت حضور در کلاس‌های آنان نهایت استفاده را ببرند و سؤالات خود را با آنها در میان بگذارند.

به دنبال یادگیری مستمر باشند. دانشگاه فقط محدوده یادگیری نیست با مطالعه منابع معتبر، شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری یا مجازی، دانش خود را به‌روز نگه دارند و با توجه به رشته تحصیلی حتماً یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرند که در دوران ارشد و دکتری پایهٔ مطالعات برنامه‌نویسی است. به دنبال فرصت‌های پژوهشی باشند. شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی، آنان را با دنیای پژوهش آشنا کرده و به رشد علمی آنان کمک می‌کند. به یاد داشته باشند که موفقیت در دانشگاه فقط به نمره‌های بالا محدود نمی‌شود. مهم‌ترین موضوع، کسب دانش و مهارت‌هایی است که آنان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

دانشجویان در مرحله انتخاب رشته و اننخاب دانشگاه مناسب هستند به دانشگاه‌های مختلف و امکانات آنها توجه کنند دانشگاه‌ها از نظر امکانات، استادان و محیط آموزشی با هم متفاوت بوده قبل از انتخاب، به‌طور کامل در مورد دانشگاه‌های مختلف تحقیق کنند. از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند. مشاوران تحصیلی می‌توانند با توجه به علایق و توانایی‌های دانشجویان، آنان را در انتخاب رشته و دانشگاه مناسب کمک کنند. موفقیت در دانشگاه فقط به انتخاب دانشگاه بستگی ندارد. تلاش و پشتکار نقش بسیار مهمی در موفقیت دانشجویان خواهد داشت. در نهایت، توصیه می‌کنم که به هر دانشگاهی که می‌روند با انگیزه و هدفمند باشند با تلاش و پشتکار می‌توانند در هر دانشگاهی به موفقیت برسند.

گفت‌وگو از حسین غمخوار سرایدشتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته