دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1403 - 08:56

عرض ارادت شاعرانه به ساحت امیرالمومنین(ع) در جشنواره شعر «بوتراب»

عرض ارادت شاعرانه به ساحت امیرالمومنین(ع) در جشنواره شعر «بوتراب»
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: در دو بخش شعر در منقبت حضرت امام علی (ع) در همه قالب‌های شعری ویژه عموم مردم و بخش دل نوشته ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
کد خبر : 928005

محمدرضا جابر‌انصاری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان چگونگی برگزاری جشنواره ملی شعر «بوتراب» اظهار کرد: این جشنواره از سری برنامه های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی است که امسال در همه قالب‌های شعری و به همه گویش‌های محلی و زبان فارسی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره ملی شعر «بوتراب» در دو بخش شعر در منقبت حضرت امام علی (ع) در همه قالب‌های شعری ویژه عموم مردم و بخش دل نوشته ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.امسال بخش دانش‌آموزی هم به این جشنواره اضافه شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان بیان کرد با توجه به تصمیم کمیته استانی و شورای سیاست‌گذاری جشنواره و در راستای بسط و گسترش فرهنگ امامت و مهدویت بین خانواده‌ها به‌ویژه کودکان و نوجوانان، امسال علاوه بر مخاطبان عام، بخش دانش‌آموزی هم به جشنواره ملی شعر بوتراب اضافه شده که اختصاص به دل نوشته‌های دانش آموزان خطاب به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دارد.

جابر‌انصاری با اشاره به اینکه از پوستر جشنواره ملی شعر «بوتراب» با حضور مسئولان ارشد استانی و دانشگاهیان برگزار شد، اضافه کرد: اختتامیه جشنواره نیز در هشتم بهمن امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به‌منظور برگزاری شایسته‌تر این جشنواره تلاش شد از ظرفیت‌های استانی استفاده شود، گفت: ادارات و سازمان‌های مختلفی نظیر صداوسیما، سازمان آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان، بنیاد ایران‌شناسی و شهرداری خرم‌آباد در برگزاری این جشنواره با این دانشگاه همکاری دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان عنوان کرد: محور برنامه‌های چهارمین دوره امامت و مهدویت، زیارت جامعه کبیره بوده و در جشنواره ملی شعر «بوتراب» نیز چنین است. زیارت جامعه کبیره درس توحید و یک دوره کامل امام شناسی بوده که رابطه اهل‌بیت با خداوند را بیان می‌کند از سوی دیگر به رابطه مطلوب شیعیان با امام می‌پردازد و با خواندن زیارت جامعه کبیره و تأمل در روایات، انسان متوجه جایگاه امام در دین خدا و زندگی می‌شود.

جابر‌انصاری ادامه داد: با توجه به گستردگی فضایل معنوی حضرت علی علیه‌السلام و اشارات زیارت جامعه کبیره به حضرت علی (ع) محور‌های جشنواره توجه به خصائص معنوی حضرت به‌ویژه حکومت‌داری، قضاوت، شجاعت، عدالت، غزوات و. امام علی علیه‌السلام قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره شعری در محور‌های سیره اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) با تأکید بر قضاوت، عدالت، شجاعت، صبر، حکومت‌داری، یتیم‌نوازی و غزوات با بخش ویژه زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود، مطرح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره شعر برای ثبت‌نام و ارسال آثار می‌توانند از طریق سایت مؤسسه به نشانی www.emamat.iau.ir اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان آخرین مهلت دریافت آثار را تا ۲۴ دی‌ماه و تاریخ برگزاری آیین اختتامیه جشنواره را هشتم بهمن‌ماه سال جاری همزمان با ایام رجبیه اعلام کرد و ادامه داد: در آیین اختتامیه در مجموع از ۱۲ نفر شامل ۹ نفر در بخش شعر و سه نفر در بخش دل نوشته تجلیل خواهد شد.

جابر‌انصاری تبیین کرد: جشنواره ملی شعر «بوتراب» با حضور کانون‌های علمی و دانشجویی برگزار می‌شود همانند سال‌های گذشته هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های اسلامی دانشجویی، کانون‌های دانشجویی، هیئت مذهبی دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی و نهاد‌های دانشجویی انجام شده و قطعاً از ظرفیت نهاد‌های دانشجویی برای اجرای هرچه بهتر جشنواره استفاده خواهیم کرد.

و‌ی با تأکید بر اینکه هرچند مبنای افزایش کیفیت برگزاری جشنواره است، عنوان کرد: درصد افزایش کمیت شرکت‌کنندگان نیز هستیم تلاش خواهیم کرد از طریق تبلیغات گسترده‌تر در مجامع فرهنگی و علمی و بین عموم مردم و دانشگاهیان به این هدف برسیم؛ البته اضافه کردن بخش دانش‌آموزی و دخیل کردن معاونت سما در جشنواره بوتراب هم در همین راستاست.

وی در پایان گفتگو از عموم مردم استان لرستان و همه و علاقه‌مندان دعوت کرد که با شرکت در جشنواره بوتراب عرض ارادتی به ساحت حضرت علی علیه‌السلام داشته باشند.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته